Pytania i odpowiedzi (FAQ)

Jak rozpocząć projektowanie w oprogramowaniu?

Rozpocznij Nowy Projekt wpisując kod produktu w pole Wyszukiwanie, a następnie klikając przycisk Przejdź. Możesz także przeszukać kategorie produktowe znajdujące się po lewej stronie ekranu, klikając w ich nazwy.

LUB

Otwórz zapisany wcześniej projekt klikając w przycisk Otwórz w prawym górnym rogu ekranu. W ten sposób możesz otworzyć projekt zapisany na koncie Avery lub plik .avery zapisany w pamięci komputera.

      i.        Twoje konto Avery: Jeśli zapisałeś projekt online, musisz się zalogować, aby uzyskać do niego dostęp. Po kliknięciu przycisku Otwórz, zostaniesz poproszony o zalogowanie się, a następnie wyświetlona zostanie lista zawierająca Twój projekt. Kliknij niebieski przycisk Otwórz znajdujący się obok projektu, nad którym chcesz pracować.

     ii.        Możesz również otworzyć projekt zapisany w pamięci komputera. W tym celu kliknij przycisk Wgraj projekt zapisany w pamięci komputera, a następnie przeszukaj pamięć w poszukiwaniu danego pliku.

 

 

Jak wybrać produkt do zaprojektowania?

Najszybszą metodą wyboru produktu jest wpisanie jego kodu w pole Wyszukiwanie.

Gdzie znaleźć produkt lub kod: Kod oprogramowania to unikatowy numer przypisany do produktu Avery. Można go znaleźć na opakowaniu produktu, a także bezpośrednio na produkcie Avery (z pominięciem liczby arkuszy, tj. “-100”).

Możesz wyszukać produkt także po jego opisie lub przeszukać dostępną listę. Aby wyświetlić wyłącznie produkty w ramach danej kategorii, dokonaj odpowiedniego wyboru po lewej stronie ekranu. Klikaj w nagłówki kolumn, aby posortować listę według rozmiaru, opisu produktu, koloru lub układu.

Kliknij zielony przycisk Wybierz ten Produkt, aby przejść dalej.

 

Jak wybrać projekt?

W zakładce Wybierz Projekt (Krok 2 na górnym pasku ekranu) znajdziesz wszystkie dostępne projekty przeznaczone dla wybranego produktu Avery. Możesz ograniczyć swój wybór poprzez zaznaczenie odpowiedniej kategorii na liście dostępnej z lewej strony ekranu.

Kliknij projekt, który chcesz spersonalizować.

Uwaga: Jeśli znajdziesz odpowiadający Tobie projekt na produkcie, którego nie posiadasz, możesz automatycznie zastosować go do innego produktu Avery. Jest to możliwe w ramach Kroku 3, przy użyciu przycisku Zmień Produkt w widoku Dostosuj lub korzystając z opcji Zastosuj Projekt w widoku Podgląd i wydruk.

Jak dostosować projekt?

Wybrany produkt i projekt pojawią się w widoku Dostosuj.

Krótki opis dostępnych narzędzi:

Górny niebieski pasek pokazuje, na którym etapie procesu projektowania jesteś. Używaj tych zakładek, aby poruszać się między poszczególnymi krokami. W celu poruszania się po programie, korzystaj z kontrolek programu Design & Print, nie z paska narzędzi przeglądarki.

Przyciski Otwórz, Zapisz, Drukuj i Pomoc znajdują się w prawym górnym rogu ekranu.

W górnej części ekranu, bezpośrednio pod niebieskim paskiem, znajdują się przyciski Kopiuj, Wklej i Lupa.

·         Opcje Wyrównaj i Rozmieść pozwalają na ustawienie tekstu, obrazu i innych obiektów względem siebie na Twoim projekcie. Możesz wyśrodkować tekst i produkty oraz zmienić układ warstw.

·         Opcja Tło pozwala na wypełnienie tła projektu kolorem. Aby pobrać obraz tła, użyj narzędzi z kategorii Obraz, po lewej stronie.

·         Kliknij Widok, aby uzyskać więcej opcji wyświetlania, np. wyłącznie siatki tła lub ukrycie wskazówek.

·         Po prawej stronie widnieje numer Produktu Avery, na którym pracujesz oraz bardzo przydatny przycisk, który pozwala Zmienić Produkt. Przycisk ten pozwala zastosować wykonany przez Ciebie projekt do innego produktu Avery.

Po lewej stronie ekranu, znajdują się narzędzia. Dzięki nim możesz dodać do projektu tekst, obraz lub inne obiekty.

Gdy klikniesz daną kategorię narzędzi, wyświetlone zostaną dodatkowe opcje, inne dla każdej kategorii.

 

Gdzie znajduje się nawigator umożliwiający edytowanie projektów?

Po prawej stronie, w zakładce Dostosuj, znajduje się Nawigator, gdzie możesz wybrać opcję Edytuj wszystko, by edytować wszystkie etykiety arkusza lub opcję Edytuj jeden, by edytować pojedynczą etykietę.

Aby wybrać inną kartę, etykietę lub zakładkę, wystarczy, że klikniesz sekcję przeznaczoną do edycji. Funkcja Nawigator pozwala również śledzić na bieżąco zmiany wprowadzane do projektu. Możesz zwiększyć rozmiar przy użyciu strzałek w dolnym lewym rogu tej sekcji.

Uwaga:Wprowadź najpierw zmiany dla całego arkusza, przy użyciu opcji Edytuj wszystkie, a następnie skorzystaj z opcji Edytuj jeden. Jeśli zmodyfikujesz wybraną etykietę lub kartę przy użyciu opcji Edytuj jeden, dana etykieta lub karta może nie zostać objęta zmianami wprowadzonymi dla całego arkusza na późniejszym etapie projektowania.

Przełączając się między opcjami Edytuj jeden i Edytuj wszystkie, upewnij się DOKŁADNIE, że wszystkie zmiany zostały właściwie zastosowane.

Do czego służy Lista obiektów?

Lista obiektów w prawej dolnej części ekranu przedstawia każdą warstwę tekstu, obrazów, kształtów, kodów kreskowych oraz numeracji seryjnej, która znajduje się na Twoim projekcie.

Użyj tej listy, aby zaznaczać poszczególne obiekty i zmieniać ich pozycję. Przesuwaj je przed lub za inne obiekty przy użyciu niebieskich strzałek lub przez przeciągnięcie obiektów na wybraną pozycję.

Możesz z łatwością usunąć niechciane obiekty, używając w tym celu ikony kosza. Aby zablokować obiekty, zastosuj ikonę kłódki.

Jak dodać i edytować tekst?

Lista narzędzi Tekstu po lewej stronie widoku Dostosuj rozwinie się po kliknięciu w pole tekstowe lub po kliknięciu w ikonę Tekst.

Pola tekstowe: Jeśli zacząłeś projektowanie na pustym szablonie lub jeśli chcesz zamieścić na projekcie dodatkowe pole tekstowe, kliknij Dodaj tekst. Jeśli na Twoim projekcie znajduje się już pole tekstowe, kliknij je, zaznacz przykładowy tekst, usuń go i wprowadź nowy tekst. Kliknij w kontur pola tekstowego, aby rozciągnąć tekst lub sformatuj cały tekst w polu jednocześnie. Formatowanie dotyczy rodzaju, rozmiaru i koloru czcionki, atrybutów tekstu i opcji wyrównania. Możesz też zaznaczyć wybrany tekst i zastosować zmiany wyłącznie do wybranego fragmentu.

Rozmiar tekstu: Zwiększaj lub zmniejszaj rozmiar testu przy użyciu rozwijanego menu dostępnego po lewej stronie ekranu lub kliknij i przeciągnij kółka znajdujące się na konturze pola tekstowego. Aby przesunąć tekst kliknij w pole tekstowe, a następnie najedź kursorem na kontur i poczekaj, aż pojawią się cztery strzałki. Następnie kliknij i przeciągnij, aby przesunąć tekst. Możesz również obracać tekst przy użyciu niebieskiego okrągłego przycisku, który pojawił się nad polem tekstowym.

Styl tekstu: Możesz zmienić czcionkę używając rozwijanego menu dostępnego po lewej stronie ekranu. Aby zmienić kolor, kliknij w koło kolorów. Jeśli chcesz, aby czcionka była przezroczysta, użyj suwaka, aby ustawić poziom Przezroczystości. Ta funkcja sprawdza się najlepiej, gdy umieszczasz tekst na zdjęciach.

Dodaj tekst okólnika: Po kliknięciu tego przycisku, na projekcie pojawi się duże pole tekstowe. Styl czcionki może zostać zmieniony tak samo, jak w przypadku standardowego pola tekstowego. Dodatkowo, możesz zmieć też kierunek tekstu oraz położenie w kole korzystając w tym celu z przycisków Kierunek Tekstu okólnika, w dolnej części okna menu. Jeśli otrzymany rezultat nie spełnia Twoich oczekiwań, kliknij Cofnij.

Uwaga: Zauważ, że pole tekstowe tekstu okólnika zajmuje spory obszar Twojego projektu, co może zablokować inne obiekty na projekcie. Aby temu zapobiec, prawdopodobnie będziesz musiał skorzystać z menu Lista Obiektów, dostępnego w lewym dolnym rogu ekranu, które umożliwia zmianę rozmieszczenia warstw projektu.

Jeśli jesteś zadowolony ze swojego projektu, kliknij Zapisz, a następnie Podgląd i wydruk, aby kontynuować.

Jak dodać obraz lub zdjęcie?

Po zaznaczeniu obrazu na projekcie, otworzy się menu Obraz, po lewej stronie ekranu. Możesz także rozwinąć menu klikając ikonę Obrazu.

W celu dodania nowego obrazu, kliknij przycisku Dodaj obraz. Jeśli zamierzasz wymienić obraz znajdujący się już na projekcie na inny, zaznacz obraz, a następnie użyj przycisku Zamień obraz.

Możesz wybrać obraz z kilku źródeł:

·         Twój Komputer: kliknij przycisk Szukaj pliku, aby przeszukać swój komputer w poszukiwaniu wybranego obrazka. Uwaga: Pliki w formacie ai, bmp, eps, jpg, jpeg, pdf, png, psd, tiff są obsługiwane.

·         Galeria Avery: galeria oferuje szeroki wybór obrazków. Skorzystaj z kategorii dostępnych po lewej stronie, aby znaleźć odpowiedni dla Twojego projektu rodzaj obrazka.

·         Galeria Facebook, Instagram, Flickr lub Google Photos: zaloguj się na swoje konto w wybranym portalu społecznościowym i wybierz swoje ulubione zdjęcia.

Poniżej opisujemy, jak zmienić Kolor wypełnienia, Usunąć kolor, Przyciąć obraz lub ustawić poziom Przezroczystości.

·         Aby zmienić kolor, kliknij Zmień kolor, a następnie wybierz kolor z palety kolorów lub wpisz kod w polu Hex (Kod hex to sześciocyfrowy numer używany w HTML, CSS, SVG lub innych aplikacjach dla wyrażenia koloru). Kursor zmieni się wówczas w pędzel do malowania. Przy jego pomocy zaznacz obszar obrazka, na którym chcesz zastosować nowy kolor.

·         Jeśli chcesz, aby wszystkie obszary obrazka w danym kolorze zostały wypełnione innym kolorem, zaznacz pole Wypełnij pasujące obszary.

·         Możesz także wybrać kolor z innego obszaru swojego obrazka. Kliknij w przycisk Wybierz kolor z obrazu, aby aktywować selektor kolorów, a następnie kliknij na obrazku kolor, którym chcesz malować. Następnie najedź kursorem, będącym teraz w kształcie wiaderka farby, na obszar obrazka, który chcesz wypełnić wybranym wcześniej kolorem.

Przycinanie: Kliknij w obraz, który chcesz przyciąć, a następnie kliknij przycisk Przytnij obraz. Narożniki obrazka zostaną obrysowane: przeciągnij krawędzie, aby usunąć niepotrzebne części obrazka. Obrazek zostanie przycięty, gdy klikniesz w miejsce poza jego obszarem.

Przezroczystość: Aby usunąć kolor z obrazka, najpierw zaznacz obraz. Następnie, kliknij przycisk Ustaw kolor przezroczysty i kliknij w obszar obrazka, aby zmienić jego kolor na przezroczysty. Ta funkcjonalność pozwala usunąć białe tło z logo lub innego obrazka, by wydrukować je na brązowym, neonowym lub innym kolorowym produkcie Avery.

Możesz ustawić poziom przezroczystości korzystając z suwaka w oknie menu. Zaznacz obraz i przesuń suwak Przezroczystości, by uzyskać oczekiwany efekt. Ta funkcjonalność sprawdza się doskonale, gdy chcesz, aby widoczny był tekst znajdujący się pod obrazkiem. W razie potrzeby skorzystaj z Listy Obiektów, aby odpowiednio rozmieścić warstwy projektu (patrz wyżej).

Możesz zwiększać lub zmniejszać rozmiar obrazka klikając w kółka umiejscowione na konturze obrazka i przeciągając je, by rozciągnąć obraz. Aby przesunąć obraz, kliknij na niego, a następnie najedź kursorem na kontur i poczekaj, aż pojawią się cztery strzałki. Następnie kliknij w obraz i przeciągnij, aby go przesunąć. Możesz również obracać obraz przy użyciu niebieskiego okrągłego przycisku, który pojawi się nad obrazkiem.

Pamiętaj! W każdej chwili możesz skorzystać z przycisku Cofnij, aby anulować wprowadzone zmiany.

Kiedy jesteś już zadowolony ze swojego projektu, kliknij Zapisz, a następnie Podgląd i wydruk, aby kontynuować.

Jak zmienić tło?

Możesz na przykład skorzystać z opcji Ustaw obraz jako tło. Pamiętaj, aby w tej sytuacji zaznaczyć pole Blokada proporcji ekranu, by zachować właściwe proporcje tła.

Alby wypełnić tło kolorem, użyj przycisku Tło, znajdującego się w górnej części ekranu projektowania.

Jak dodać kształty?

Aby dodać kształt, wybierz zakładkę Kształt po lewej stronie widoku Dostosuj.

Wybierz kształty z kategorii Podstawowe, Strzałki lub Matematyka lub kliknij Więcej, ale wyświetlić dodatkowe kształty. Kliknij dwa razy w wybrany kształt, aby umieścić go na projekcie. Możesz także przeciągnąć wybrany kształt i upuścić go na projekcie. Możesz sformatować kształt przed lub po umieszczeniu go na projekcie. W celu sformatowania kształtu, użyj opcji Wypełnienie, Kontur i Szerokość linii, dzięki którym dostosujesz kolory i linie kształtu. Kliknij zielony przycisk Zastosuj, aby aktywować zmiany.

Zmień rozmiar kształtu klikając w kółka umiejscowione na jego konturze i przeciągając je. Aby przesunąć kształt, kliknij na niego, a następnie najedź kursorem na kontur i poczekaj, aż pojawią się cztery strzałki. Następnie kliknij i przeciągnij, aby przesunąć kształt. Możesz również obracać kształt przy użyciu niebieskiego okrągłego przycisku, który pojawi się nad kształtem. W razie potrzeby, możesz także zmienić poziom przezroczystości kształtu.

Jak dodać kody kreskowe i kody QR?

W celu wygenerowania swojego własnego kodu, kliknij przycisk Kody kreskowe i kody QR, dostępnego po lewej stronie widoku Dostosuj.

Wybierz format kodu i kliknij Utwórz. Dopuszczalne są poniższe formaty:

- Codabar
- 2/5 (Interleaved & DeutschePost)
- Code 39 & Code 39X
- Code 128
- Data Matrix
- DeutschePost IdentCode i LeitCode
- EAN 8
- EAN 13
- Intelligent Mail
- MaxiCode
- PDF417
- PostNet
- Kod QR: Ten kwadratowy kod 2D może być skanowany przy użyciu Smartphonów, dzięki czemu użytkownik przekierowywany jest do Twojej strony internetowej, na której znaleźć może dane kontaktowe oraz informacje dotyczące promocji. Kody 2D ułatwiają przekazywanie informacji oraz promowanie Twojego biznesu.

- RM4SCC
- UPC-A

Uwaga: Zalecamy zapoznanie się z wymaganiami dotyczącymi kodów kreskowych w odpowiednich instytucjach, aby tworzyć kody zgodnie z obowiązującymi wymaganiami. Przed zastosowaniem kodów kreskowych zalecane jest wykonanie kompleksowych testów dotyczących ich odczytywania. Pamiętaj, że zmiana rozmiaru lub wyglądu kodu może skutkować wystąpieniem problemów z jego odczytywaniem.

Po wybraniu przycisku Utwórz, wprowadź wymagane informacje dla wybranego typu kodu i kliknij Zakończ. Jeśli chcesz pobrać kody z pliku Excel lub innych plików kalkulacyjnych, kliknij w zakładkę Scal w górnej części widoku Kody kreskowe i wykonaj poszczególne kroki. 

W razie potrzeby dostosuj pola kodów kreskowych. Możesz zmienić rozmiar pól oraz przesuwać je. Dla optymalnej odczytywalności, rozmiar niektórych kodów nie może zostać zmieniony. W takim przypadku, możesz jedynie przemieścić kod.

Jak dodać numery seryjne?

Aby zamieścić na etykietach numery seryjne dla oznakowania biletów, kuponów loterii lub numerów partii, kliknij przycisk Numery seryjne, dostępny po lewej stronie widoku Dostosuj.

Wybierz, czy chcesz zastosować liczby, czy litery.

Wprowadź Wartość początkową, Wartość końcową oraz Przyrost. Odliczanie zawsze rozpoczyna się od wartości początkowej, a kończy na wartości końcowej. Przyrost przyjmuje zwykle wartość 1.

Dla numerycznych numerów seryjnych, zaznacz Zera wiodące, aby wyświetlać numery z zerami z przodu. Wprowadź łączną Liczę miejsc określającą liczbę zer, która ma pojawić się przed właściwym numerem.

W sekcji Etykieta możesz dodać do swoich numerów automatyczny Prefiks lub Sufiks. Prefiks pojawi się przed numerem seryjnym, a Sufix za nim.

Kiedy wszystkie ustawienia są już wprowadzone, kliknij Dodaj numery seryjne.

Numer pojawi się w polu tekstowym w widoku Dostosuj. Zwiększ lub zmniejsz rozmiar czcionki klikając w kółka umiejscowione na konturze pola tekstowego i przeciągając je. Aby przesunąć numer, kliknij w pole tekstowe, a następnie najedź kursorem na kontur i poczekaj aż pojawią się cztery strzałki. Następnie kliknij i przeciągnij, aby przesunąć numer. Możesz również obracać numery seryjne przy użyciu niebieskiego okrągłego przycisku, który pojawi się nad polem tekstowym. Użyj narzędzi Tekstu, aby zmienić czcionkę lub wyrównanie.

Uwaga: Możesz kopiować i wklejać numery seryjne z jednego odcinka biletu na drugi lub z przodu na tył w przypadku dwustronnych produktów. Użyj w tym celu przycisków Kopiuj i Wklej, umieszczonych w górnej części ekranu.

Jak zaimportować dane (stworzyć korespondencję seryjną)?

Termin “Korespondencja seryjna” opisuje proces, który polega na zastosowaniu danych pobranych z innego źródła. Dzięki korespondencji seryjnej możesz rozmieścić na nowo informacje tworząc nowy format przy użyciu pól pobranych z bazy danych i kilku przycisków. Korespondencja seryjna jest zatem doskonałym rozwiązaniem dla projektowania etykiet adresowych, zaproszeń czy przesyłek rozsyłanych masowo. Z łatwością możesz wykorzystać między innymi spis adresów, listę imion dla zaprojektowania identyfikatorów, czy spersonalizować drobne upominki dla gości. Zacznij od kliknięcia przycisku Importuj dane z lewej strony widoku Dostosuj. W rozwiniętym menu możesz wybrać opcję Pokaż jak, by wyświetlić film instruktażowy lub rozpocząć proces klikając przycisk Importuj dane.

Rozpocznij od kliknięcia przycisku Wyszukaj plik, aby otworzyć arkusz kalkulacyjny zapisany wcześniej w pamięci komputera. Możesz użyć plików w formacie xls, xlsx lub csv. Jeśli korzystasz z Google Drive, możesz pobrać arkusz w jednym z formatów: xls lub csv. Większość programów kalkulacyjnych pozwala na zapisywanie plików w formacie csv.

Zeszyty Microsoft Excel zawierające pojedynczy arkusz są najłatwiejsze do zaimportowania. Niemniej jednak, Twój zeszyt może zawierać dwa lub więcej arkuszy. Arkusze zeszytu po wgraniu zapisywane są alfabetycznie. Bez względu na kolejność zakładek, użyta jest zakładka, której nazwa jest pierwsza w kolejności alfabetycznej. Możesz zmienić nazwy zakładek, aby zdecydować o ich kolejności.

W kolejnym kroku Twoje dane zostaną wyświetlone w oknie Potwierdź listę. Możesz odznaczyć wybrane kolumny lub wiersze, których nie chcesz uwzględnić. Jeśli Twoja lista posiada wiersz nagłówka, odznacz go, aby nie drukować jego treści na etykiecie.

Jeśli wszystko się zgadza, kliknij zielony przycisk Dalej, znajdujący się w dolnej części okna. Jeśli chcesz się cofnąć i wybrać inną listę lub edytować bieżącą, kliknij Cofnij.

W kolejnym kroku musisz rozmieścić pola, które mają znaleźć się na projekcie.

Każdy element w obszarze Dostępne pola z lewej strony ekranu odpowiada kolumnie danych w arkuszu kalkulacyjnym. Pola te, to tak naprawdę nagłówki kolumn wyświetlone w poprzednim widoku.

Uwaga: Pola korespondencji seryjnej nie są automatycznie przypisane. Musisz wstawić i rozmieścić nazwy pól.

Zaznacz po kolei każdy element znajdujący się po lewej stronie i przeciągnij go do obszaru Rozmieść pola. (Możesz też zastosować dwuklik).

Dodaj spacje i przecinki, jeśli ich brakuje lub użyj klawisza Enter, aby utworzyć nowy wiersz.

Po zakończeniu wstawiania nazw pól, kliknij przycisk Dalej.

Na koniec, wyświetlony zostanie widok zawierający informacje dotyczące dalszych możliwości.

Kliknij Zakończ i przejdź do edycji danych w widoku Dostosuj.

 

Jak formatować zaimportowany lub scalony tekst?

W widoku Dostosuj, pozostań w trybie Edytuj wszystko, dopóki nie zakończyłeś wprowadzania wszystkich zmian dotyczących całego projektu. Przesuwaj lub zmieniaj rozmiar pól tekstowych, dodawaj lub przesuwaj obrazy, zmieniaj styl, rozmiar, wyrównanie i kolor czcionki.

Kiedy zmiany dotyczące całego projektu są już zakończone, wybierz opcję Edytuj jeden w sekcji Nawigator, znajdującej się w prawym górnym rogu widoku Dostosuj. Zaznacz pojedynczą etykietę i edytuj czcionkę, kolor oraz rozmiar. Wprowadzone zmiany zostaną zastosowane wyłącznie do tej pojedynczej etykiety. W tej sposób możesz modyfikować wybrane etykiety pod kątem pisowni czy innych niezbędnych zmian.

Uwaga: Po przejściu do opcji Edytuj jeden oraz wprowadzeniu zmian do pojedynczych etykiet lub kart, dana etykieta lub karta może nie zostać uwzględniona przy zmianach wprowadzanych dla całego arkusza. Zatem jeśli przełączasz się między opcjami Edytuj jeden I Edytuj wszystkie, upewnij się, że wszystkie zmiany zostały właściwie zastosowane.

Jeśli jesteś zadowolony z projektu, kliknij Zapisz, a następnie Podgląd i wydruk, aby kontynuować.

Jak zapisać i ponownie otworzyć swój projekt?

W każdej chwili możesz zapisać swój projekt korzystając z przycisku Zapisz, znajdującego się w górnej części widoku Dostosuj oraz widoku Podgląd i wydruk.

Wybierz konto Avery, na którym chcesz zapisać swój projekt Design&Print. Masz dostęp do projektów zapisanych na koncie Avery z każdego komputera podłączonego do Internetu. Wystarczy, że zalogujesz się do swojego konta. Zostaniesz poproszony o zalogowanie się przy użyciu swojego adresu email oraz hasła lub o zarejestrowanie się.

Wybierz Mój komputer, aby zapisać projekt w pamięci komputera. Projekty zostaną zapisane w formacie .avery i będzie można je otworzyć wyłącznie przy użyciu programu Design&Print Online lub naszej aplikacji do pobrania.

Aby otworzyć zapisany wcześniej projekt, kliknij przycisk Otwórz w widoku Dostosuj.

Jak wydrukować zaprojektowany produkt?

Kiedy zakończyłeś już formatowanie projektu, kliknij zielony przycisk Podgląd i wydruk, użyj zakładki Krok 4 lub przycisku Drukuj, znajdującego się w górnej części widoku Dostosuj.

Uwaga: Aby uzyskać gwarantowane rezultaty, używaj wyłącznie produktów Avery.

Możesz zmienić Kierunek wypełniania etykiet, jeśli chcesz zamienić wiersze arkusza z kolumnami.

Możesz także wybrać konkretne etykiety do zadruku, klikając Drukuj zakres - na przykład w sytuacji, kiedy nie chcesz drukować wszystkich etykiet lub kart na arkuszu lub jeśli chcesz rozpocząć drukowanie od konkretnej etykiety. Użyj Drukuj od# do # , aby wybrać zakres drukowania. Możesz także skorzystać z opcji Wybór niestandardowy i kliknąć w etykiety na arkuszu, których nie chcesz drukować. Zaznaczone etykiety nie zostaną wydrukowane, ale nadal pozostaną częścią projektu.

Ważne: Avery Design & Print automatycznie przekonwertuje każdy stworzony przez Ciebie projekt do formatu PDF, w celu uzyskania najlepszej jakości wydruku. Poszczególne przeglądarki dokonują konwersji na różne sposoby. Zalecamy wyłącznie wbudowanego do przeglądarki generatora PDF i otwieranie pliku z projektem przy użyciu programu Adobe Acrobat Reader. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Kiedy będziesz gotowy, kliknij przycisk Drukuj, a następnie otwórz plik PDF. Możesz otrzymać specjalne instrukcje dostosowana do Twojej przeglądarki. Wykonaj instrukcje, aby uzyskać właściwie wyrównany wydruk. Pamiętaj, aby zmienić ustawienia drukarki w oknie Drukuj. W opcji Właściwości wybierz Etykiety, Gruby lub Karton i upewnij się, że ustawienia wyrównania są dopasowane do produktu. Dzięki temu, drukarka pobierze arkusze z podajnika z większą dokładnością.

Avery Design & Print pozwala w łatwy sposób wybrać projekt, który stworzyłeś i zastosować go do innego produktu Avery bez konieczności ponownego projektowania. Aby zastosować projekt do innego produktu, kliknij niebieski przycisk Zastosuj projekt do innego produktu. W sytuacji, w której organizujesz imprezę firmową, projektujesz przybory papiernicze opatrzone logo firmy lub po prostu pragniesz wydrukować swój ulubiony projekt na innym produkcie Avery, opisana tu funkcjonalność ułatwi Tobie to zadanie.

Co może wpływać na jakość wydruku?

Różne czynniki mogą przyczynić się do problemów z wydrukiem.

Powinieneś zmienić ustawienia drukarki w oknie Drukuj. W opcji Właściwości wybierz Etykiety, Gruby lub Karton i upewnij się, że ustawienia wyrównania są dopasowane do produktu. Dzięki temu, drukarka pobierze arkusze z podajnika z większą dokładnością. Zalecamy też wykonanie próbnego wydruku na czystej kartce papieru. Otrzymany wydruk nałóż na arkusz etykiet Avery i przyłóż do okna, aby upewnić się, że projekt jest właściwie wyrównany.

Jeśli cały projekt jest trochę przesunięty w jednym lub w dwóch kierunkach (góra, dół, prawo, lewo), kliknij w przycisk Dostosuj drukarkę, znajdujący się z prawej strony widoku Podgląd i wydruk. Tutaj możesz przysunąć projekt w dowolnym kierunku i w dowolnym stopniu.

Czy przeglądarka ma wpływ na jakość wydruku?

Użytkownicy Safari: nie używaj przeglądarki Safari do drukowania. Zamiast tego, użyj Adobe Reader lub Chrome. Podążaj za instrukcjami wyświetlonymi w oknie PDF. Pliki PDF otwierane przy pomocy przeglądarki Safari są przesunięte w dół strony. Poinformuj Apple o tym problemie, aby świadczona usługa PDF została naprawiona.

Użytkownicy FireFox: jeśli odnosisz wrażenie, że cała strona uległa pomniejszeniu, prawdopodobnie używasz przeglądarki FireFox. W tym wypadku, najłatwiej jest zapisać swój projekt online, otworzyć przeglądarkę Internet Explorer lub Chrome, a następnie wydrukować projekt. Możesz także podążać za wskazówkami wyświetlonymi w oknie PDF. Poinformuj FireFox o tym problemie, aby świadczona usługa PDF została naprawiona.

Użytkownicy Chrome: jeśli odnosisz wrażenie, że Twój projekt uległ pomniejszeniu, odznacz pole Dopasuj do strony w oknie drukarki lub użyj programu Adobe Reader, aby wydrukować projekt.

Użytkownicy Edge: wydruki wykonane przy użyciu przeglądarki Edge nie są poprawne. Otwórz przeglądarkę Internet Explorer, aby wydrukować projekt.

Dlaczego mój wydruk się rozmazuje?

Rodzaj zadruku - wiele produktów Avery Zweckform jest dedykowanych do konkretnego rodzaju zadruku: laserowego lub atramentowego. W pierwszej kolejności upewnij się, że zadrukowujesz swój produkt na właściwej drukarce. Informacje na ten temat znajdziesz na opakowaniu produktu lub na samym arkuszu.

Używam właściwego rodzaju drukarki, dlaczego mój wydruk się rozmazuje?

Ustawienia drukarki - drukując projekt pamiętaj o wyborze właściwego materiału w ustawieniach zaawansowanych urządzenia. Np. przy zadruku etykiet, wybierz w opcjach - Etykiety; zadrukowując wizytówki należy dopasować odpowiednią gramaturę papieru; podczas zadruku produktów poliestrowych konieczne jest wybranie w opcjach zadruku odpowiedniego materiału foliowego.

Dlaczego mój wydruk nie wpasowuje się w wykrój arkusza?

Wydruk - w celu zadrukowania produktu w pierwszej kolejności zapisz swój projekt w formacie PDF. Aby uzyskać najlepszy efekt wykorzystaj program Adobe Reader do wydruku. Otwórz w programie zapisany projekt a następie na podglądzie wydruku odznacz pole 'Dopasuj do strony' - każdy projekt należy wydrukować w rozmiarze oryginalnym. Gwarantuje to właściwe wpasowanie projektu w arkusz.