Serwis używa pliki cookies w celu realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z Polityką plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej. OK

Avery Wizard dla Microsoft Office

  1. W jaki sposób mogę w programie Wizard zmienić interlinię na pojedynczą?
  2. W jaki sposób program Wizard wie jakich kolorów, czcionek itp. powinienem użyć?
  3. Dlaczego program Wizard używa różnych rozmiarów czcionki w zależności od wzorca?
  4. Co powinienem wiedzieć przed pobraniem i instalacją Avery Wizard?
  5. Podczas tworzenia listy adresowej na podstawie arkusza Microsoft Excel program Wizard używa danych z komórek zamiast nagłówków kolumn do tworzenia nazw pól. Co jest nie tak?
  6. Dlaczego program Wizard ustawia dodatkowy odstęp pomiędzy liniami tekstu?
  7. Program Wizard czasem zawiesza się po przełączeniu z Worda. Co zrobić aby nie stracić wtedy wprowadzonych danych?
  8. Dlaczego po wstawieniu grafiki tekst na moim projekcie się przesuwa?
  9. Jakich dokumentów może używać program Avery Wizard przy tworzeniu korespondencji seryjnej?
  10. Czy w programie Avery Wizard istnieje możliwość tworzenia korespondencji seryjnej?
  11. Podobno istnieje możliwość tworzenia listy adresowej na podstawie danych dokumentu Microsoft Excel. Czy to prawda?
  12. Jak działa Podgląd Wydruku?
  13. Czy mogę zapisać dokument, który stworzyłem w programie Avery Wizard? W jakiej formie zostanie on zapisany na komputerze?
  14. Czy z użyciem Avery Wizard mogę stworzyć arkusz różnych etykiet i wydrukować tylko niektóre z nich?
  15. Czy z użyciem Avery Wizard mogę stworzyć arkusz identycznych etykiet?
  16. W jaki sposób mogę zaktualizować program Wizard?
  17. Czy w programie Avery Wizard mogę używać grafiki, np. zdjęć lub clipartów?
  18. Czy mogę używać programu Avery Wizard na komputerze Mac?
  19. Czym jest Avery Wizard?
  20. Czy program Avery Wizard automatycznie zastępuje opcję Koperty i Etykiety w Microsoft Word?

DesignPro dla komputerów PC

  1. * Nowe oprogramowanie Design & Print do pobrania zastępuje DesignPro5
  2. ** Jak otworzyć i edytować projekty z DesignPro5 (zdl) w oprogramowaniu Design&Print Online
  3. Jakie rodzaje kodów kreskowych mogę tworzyć w programie DesignPro?
  4. W jaki sposób mogę zmienić ustawienia drukarki tak, aby właściwie dopasować wydruk do krawędzi produktu?
  5. Jak stworzyć numer seryjny w programie DesignPro?
  6. Jak stworzyć kod kreskowy z numerem seryjnym w programie DesignPro?
  7. Jakie rodzaje danych mogą być używane w programie DesignPro?
  8. Jakich baz danych mogę używać w programie DesignPro?
  9. Jaka jest różnica między poleceniami "Dopasuj rozmiar do szablonu " i "Ustaw jako tło " w programie DesignPro?
  10. Jaka jest różnica pomiędzy zakładką "Wzorzec " i kolejnym zakładkami produktowymi?
  11. Jakie formaty plików graficznych mogą być używane w programie DesignPro?
  12. Jak wstawić grafikę do programu DesignPro?
  13. Czym jest ODBC i kiedy powinienem użyć opcji "Otwórz zewnętrzną bazę danych z użyciem ODBC " w programie DesignPro?
  14. Czy w programie DesignPro mogę drukować obustronnie?
  15. Jak zapisać plik programu Excel w formacie dBASE III, tak, żeby można go było importować do programu DesignPro?
  16. Przy uruchamianiu DesignPro otrzymuję informację o kalibracji drukarki. Co powinienem zrobić?
  17. Jakie są wymagania do zainstalowania oprogramowania DesignPro?
  18. Czy w przypadku odinstalowania starszej wersji DesignPro i instalacji nowszej stare projekty zostaną usunięte?
  19. Czy plik z danymi do korespondencji seryjnej Microsoft Word może być użyty w programie DesignPro?

Avery Wizard dla Microsoft Office

  1. W jaki sposób mogę w programie Wizard zmienić interlinię na pojedynczą?

    Jeśli chcesz zmienić to ustawienie jedynie dla projektu, na którym obecnie pracujesz, kliknij ikonkę "Interlinia " na pasku narzędzi Wizard. Zmień z 1.15 na 1.0. Jeśli nie chcesz, aby między akapitami automatycznie tworzyła się linia przerwy, kliknij ponownie na ikonkę "Interlinia " i wejdź w opcję "więcej ". W oknie "Akapit " wejdź w zakładkę "Wcięcia i odstępy " i w opcji "Odstępy " ustaw 0 pt (przed i po). Jeśli chcesz, aby wszystkie projekty tworzone w programie Wizard posiadały pojedynczą interlinię, musisz ustawić ją jako domyślną dla wszystkich nowych dokumentów. 1. Wybierz zakładkę "Narzędzia główne " w gółwym pasku programu Word 2007, a następnie kliknij na opcję "Zmień style ". 2. Najedź kursorem na opcję "Zestaw stylów ", aby rozwinąć pełną listę możliwości, a następnie kliknij na "Word 2003 ". 3. Następnie ponownie kliknij na opcję "Zmień style " i wybierz "Ustaw jako domyślne ". Teraz, za każdym razem kiedy korzystasz z programu Wizard i otwierasz nowy dokument, ustawienia będa takie, jak w Wordzie 2003: pojedyncza interlinia i brak dodatkowych przerw pomiędzy akapitami.

  2. W jaki sposób program Wizard wie jakich kolorów, czcionek itp. powinienem użyć?

    Avery Wizard używa wszystkich domyślnych ustawień wzorców Microsoft Word, które otwierają się przy każdym uruchomieniu programu. Dotyczy to ustawień, które określają standardowy wygląd dokumentu. Wizard korzysta z następujących ustawień standardowego wzorca: - Rodzaj czcionki - Kolor czcionki - Ustawienia interlinii - Ustawienia wcięcia na początku akapitu. Program Wizard sugeruje rozmiar czcionki i ustawienia akapitu na podstawie wyboru wzorca. Oczywiście po uruchomieniu programu możesz zmienić wszystkie lub niektóre z powyższych ustawień.

  3. Dlaczego program Wizard używa różnych rozmiarów czcionki w zależności od wzorca?

    Program Wizard sugeruje czcionkę i ustawienie etykiet w zależności od wzorca. W oparciu o naszą wiedzę na temat tego, do jakich celów konsumenci używają poszczególnych etykiet, stworzyliśmy kilka gotowych wzorców rodzaju czcionki i ustawienia akapitu. Dzięki temu nie musisz robić tego sam i oszczędzasz czas! Oczywiście możesz dowolnie zmieniać rozmiar czcionki i ustawienia akapitu na wzorcu.

  4. Co powinienem wiedzieć przed pobraniem i instalacją Avery Wizard?

    Pobieranie programu Avery Wizard ze strony internetowej Avery Zweckform jest bardzo łatwe. Po prostu postępuj zgodnie z pojawiającymi się na ekranie instrukcjami. Przed zainstalowaniem jakiejkolwiek aplikacji pamiętaj aby zamknąć wszystkie programy i wyłączyć zapory antywirusowe. Jeśli na Twoim komputerze zainstalowana jest jakakolwiek wcześniejsza wersja Avery Wizard, powinieneś ją odinstalować.

  5. Podczas tworzenia listy adresowej na podstawie arkusza Microsoft Excel program Wizard używa danych z komórek zamiast nagłówków kolumn do tworzenia nazw pól. Co jest nie tak?

    Aby nagłówki kolumn były wyznaczane jako nazwy pól, musisz zaznaczyć wszystkie nagłówki kolumn i komórki z danymi.

  6. Dlaczego program Wizard ustawia dodatkowy odstęp pomiędzy liniami tekstu?

    Prawdopodobnie dzieje się tak tylko w przypadku Microsoft Office 2007. Program Wizard korzysta z wszystkich domyślnych ustawień Twojej wersji Microsoft Word. W Microsoft Word 2007 interlinia domyślnie ustawiona jest na 1.15, a pomiędzy akapitami występuje dodatkowa linia przerwy. W przypadku Office Word 2003 interlinia jest pojedyncza i nie ma przerwy pomiędzy akapitami.

  7. Program Wizard czasem zawiesza się po przełączeniu z Worda. Co zrobić aby nie stracić wtedy wprowadzonych danych?

    Program Wizard może się zawieszać przy częstym "przeskakiwaniu " pomiędzy programami. Aby temu zaradzić, kliknij opcję "Wstecz " a następnie "Dalej ". W ten sposób przywrócony zostanie ekran, na którym pracowałeś w momencie zawieszenia i nie utracisz żadnych danych.

  8. Dlaczego po wstawieniu grafiki tekst na moim projekcie się przesuwa?

    Prawdopodobnie jako domyślne ustawienie zawijania tekstu masz ustawioną opcję "Równo z tekstem ". To oznacza, że obraz jest wstawiany w obrębie tekstu. Aby móc przesuwać obraz w dowolne miejsce, obramować go tekstem lub przesunąć na wierzch czy pod tekst, musisz dostosować ustawienia zawijania tekstu. Kliknij na obraz prawym przyciskiem myszki i wybierz polecenie "Formatuj obraz ", a następnie wejdź w zakładkę "Układ ". Aby tekst przesuwał się razem z przesuwanym obrazem, musisz wybrać opcję "Ramka ". Aby umieścić obraz za lub przed tekstem, wybierz odpowiednio "Za tekstem " lub "Przed tekstem " i kliknij "OK ".

  9. Jakich dokumentów może używać program Avery Wizard przy tworzeniu korespondencji seryjnej?

    Przy tworzeniu korespondencji seryjnej program Wizard może korzystać z danych programów Microsoft Access, Microsoft Excel, Microsoft Word, a także z danych programu Lotus® Notes® zapisanych w folderze Kontakty. Tworząc listę adresową program Wizard tworzy dokument Microsoft Word, który możesz nazwać, zapisać i ponownie otwierać w celu edycji.

  10. Czy w programie Avery Wizard istnieje możliwość tworzenia korespondencji seryjnej?

    Tak. Program Avery Wizard znacznie ułatwia tworzenie korespondencji seryjnej prowadząc Cię krok po kroku przez cały proces. Możesz także stworzyć własną listę adresową, którą będziesz mógł wielokrotnie ponownie używać na etykietach do korespondencji seryjnej. Wybierz opcję "Scal dane a istniejącego pliku danych ".

  11. Podobno istnieje możliwość tworzenia listy adresowej na podstawie danych dokumentu Microsoft Excel. Czy to prawda?

    Tak, to prawda. Tworząc listę adresową na podstawie danych Microsoft Excel omijasz nawet niektóre z kroków, dzięki czemu cały proces przebiega jeszcze szybciej i łatwiej.

  12. Jak działa Podgląd Wydruku?

    Końcowy ekran programu Avery Wizard daje Ci możliwość Podglądu Wydruku bądź Zakończenia. Jeśli wybierzesz opcję "Podgląd Wydruku ", zobaczysz ukończony projekt w oknie drukowania MS Word, jednak bez zakańczania sesji programu Wizard. Po zamknięciu okna podglądu wydruku możesz powrócić do programu Wizard w celu edycji i wprowadzania zmian w projekcie. Jeśli klikniesz opcję "Kończenie ", program Wizard zostanie zamknięty i zobaczysz gotowy projekt w MS Word. Jeśli potrzebne są jakiekolwiek zmiany, musisz wprowadzić je w programie Word. Możesz też odtworzyć projekt uruchamiając ponownie program Wizard i zaczynając projekt od początku.

  13. Czy mogę zapisać dokument, który stworzyłem w programie Avery Wizard? W jakiej formie zostanie on zapisany na komputerze?

    Tak, możesz zapisać dokument, który stworzyłeś. Program Wizard działa w ramach Microsoft Word, tworzy zatem dokumenty tekstowe (doc), które możesz później otworzyć i edytować w Wordzie.

  14. Czy z użyciem Avery Wizard mogę stworzyć arkusz różnych etykiet i wydrukować tylko niektóre z nich?

    Tak. Program Avery Wizard ułatwia drukowanie arkuszy z całkowicie różnymi etykietami bez potrzeby tworzenia korespondencji seryjnej. W oknie "Opcje wprowadzania informacji " wybierz polecenie "Wpisz wiele różnych wpisów na arkuszu ". Wpisz tekst na każdej z etykiet i sformatuj według potrzeb. Możesz także zadrukować arkusz tylko częściowo, zaczynając od dowolnej etykiety na arkuszu. Wielokrotne wprowadzanie etykiet do drukarek atramentowych czy laserowych nie jest jednak zalecane. Gwarancja jakości Avery Zweckform dotyczy jedynie przypadku jednorazowego wprowadzenia arkusza do drukarki. Przeskakiwanie do następnej etykiety: Po prawej stronie ekranu programu Avery Wizard zobaczysz układ całego arkusza podzielonego na poszczególne etykiety lub karty. Aby przeskoczyć do etykiety, którą chciałbyś edytować, kliknij na nią.

  15. Czy z użyciem Avery Wizard mogę stworzyć arkusz identycznych etykiet?

    Tak. Aby stworzyć arkusz identycznych etykiet wybierz polecenie "Utwórz arkusz z identycznym układem ". Następnie wprowadź tekst, który ma się pojawić na wszystkich etykietach i sformatuj go według uznania.

  16. W jaki sposób mogę zaktualizować program Wizard?

    Najłatwiejszym sposobem na zaktualizowanie programu Avery Wizard jest usunięcie jego poprzedniej wersji zainstalowanej na komputerze i pobranie najnowszej wersji dostępnej na stronie internetowej. W ten sposób wszystkie pliki, które stworzyłeś w Microsoft Word i zapisałeś na komputerze są bezpieczne.

  17. Czy w programie Avery Wizard mogę używać grafiki, np. zdjęć lub clipartów?

    Tak, program Avery Wizard daje możliwość dodania na projekcie grafiki. Kliknij polecenie "Galeria Clip Art " na pasku narzędzi Wizard i wybierz odpowiedni plik z grafiką. Aby zmienić rozmiar elementu graficznego czy opcję zawijania tekstu już po wstawieniu rysunku na projekt, kliknij na niego i skorzystaj z poleceń paska "Formatuj rysunek ".

  18. Czy mogę używać programu Avery Wizard na komputerze Mac?

    Program Wizard nadaje się do użytku jedynie na komputerach PC. Dla komputerów Mac przeznaczony jest program DesignPro oraz opcja "Projektowanie i wydruk w trybie online ".

  19. Czym jest Avery Wizard?

    Avery Wizard to oprogramowanie dla Microsoft Office, dzięki któremu krok po kroku nauczysz się tworzyć etykiety, wizytówki, przekładki i wiele innych produktów Avery Zweckform. Możesz łatwo i szybko importować dane z programów Microsoft Word, Excel®, Access™ oraz korespondencję seryjną z Outlook®. Program jest idealny dla początkujących użytkowników, ponieważ zawiera wskazówki krok po kroku. Ponadto można w nim używać bardziej zaawansowanych funkcji Microsoft Word.

  20. Czy program Avery Wizard automatycznie zastępuje opcję Koperty i Etykiety w Microsoft Word?

    Nie, funkcje programu Avery Wizard stanowią dodatek i uzupełnienie programu Microsoft Word. Możesz nadal używać opcji Koperty i Etykiety lub skorzystać z Avery Wizard do tworzenia etykiet lub drukowania na innych produktach Avery Zweckform. Avery Wizard znacznie ułatwia i przyspiesza formatowanie etykiet, wizytówek i przekładek. Program zastępuje kroki tworzenia korespondencji seryjnej w Microsoft Word i zapewnia własne pojawiające się na ekranie instrukcje krok po kroku.


Projektowanie i wydruk online

  1. Mam problem z drukowaniem z użyciem opcji "Projektowanie i wydruk w trybie online ". Jak prawidłowo wydrukować projekt?

    Jeśli wydruk Twojego projektu wyszedł poza krawędź etykiety, wizytówki czy arkusza, postepuj zgodnie z poniższymi instrukcjami: - Adobe Reader 5: w opcji "Skalowanie " ustaw "Żadne ". Opcje "Autorotacja i wyśrodkowanie " oraz "Wybierz źródło papieru wg rozmiaru strony pdf " powinny być odznaczone. - Jeśli projekt nadal nie drukuje się w obrębie krawędzi, kliknij opcję "Troubleshooting " na stronie "Print Your Project ". Zostaniesz przeniesiony na stronę dotyczącą rozwiązywania problemów, gdzie będziesz mógł zmienić położenie pionowych i poziomych marginesów drukowania. Przed ustawieniem nowych marginesów wydrukuj najpierw projekt na zwykłym papierze i porównaj z arkuszem produktu w celu określenia o ile musisz przesunąć marginesy. Po wprowadzeniu nowych rozmiarów marginesów, wydrukuj projekt ponownie na zwykłym papierze i raz jeszcze porównaj z arkuszem. Jeśli marginesy są ustawione poprawnie, wydrukuj projekt na arkuszu. Zmiany marginesów są zapisywane na komputerze, dzięki czemu nie będziesz musiał wprowadzać zmian od nowa za każdym razem gdy drukujesz nowy projekt.

  2. Chciałbym dodać na projekcie własną grafikę. Czy import grafiki jest możliwy?

    Tak. Jeśli wybrałeś projekt z grafiką, kliknij opcję "Import Your Own " lub "From File " na obszarze grafiki, wybierz plik graficzny w formacie JPG lub BMP zapisany na dysku komputera i potwierdź wybór klikając OK. Grafika natychmiast się pojawi a jej rozmiar zostanie automatycznie dopasowany do wybranego przez Ciebie projektu.

  3. Jak wydrukować projekt z użyciem opcji "Projektowanie i wydruk w trybie online "?

    Aby wydrukować projekt z użyciem opcji Avery Zweckform "Projektowanie i wydruk w trybie online " musisz mieć zainstalowany program Adobe Reader 5.01 lub nowsze wersje. Możesz za darmo pobrać najnowsza wersję programu na stronie internetowej Adobe: adobe.com/products/acrobat/readstep2.html. Kiedy projekt jest gotowy do wydruku, klikaj opcję "Next " aż do pojawienia się okna "Print Your Project ". Zapoznaj się najpierw z dołączonymi do produktu wskazówkami dotyczącymi drukowania i formatowania. Następnie przeczytaj instrukcje online na stronie "Print Your Project ". Poprowadzą Cię one krok po kroku przez cały proces drukowania. Jeśli Twój projekt wychodzi poza krawędzie obszaru zadruku, wejdź w opcję "I'm having problems with printing " w oknie Avery Zweckform "Projektowanie i wydruk w trybie online ".

  4. Czy mogę zapisać projekt i później go zmieniać?

    Tak, możesz zapisać projekt, a później ponownie go otworzyć i edytować na stronie Avery Zweckform "Projektowanie i wydruk w trybie online ". Klikaj opcję "Next " aż do pojawienia się okna "Save Your Avery Zweckform Project ". Kliknij opcję "Save Your Project " (opcja niedostępna dla komputerów Mac i starszych wersji przeglądarki Internet Explorer). - Pojawia się okno dialogowe "File Download ". - Kliknij "Save ". - W oknie dialogowym "Save As " wpisz nazwę pliku. Zwróć uwagę w jakim folderze zapisujesz plik tak, abyś mógł go później łatwo odnaleźć. - Kliknij "Save ". - Na twardym dysku komputera zapisana została kopia Twojego projektu możliwa do ponownego otwarcia i edycji. Po powrocie na stronę Avery Zweckform "Projektowanie i wydruk w trybie online " kliknij opcję "Saved Project " na stronie startowej. Możesz teraz otworzyć zapisany projekt i edytować go online.

  5. Jakie oprogramowanie jest wymagane?

    Wymagane są: Adobe® Reader 5.01 i nowsze wersje oraz Adobe FlashPlayer 8. Pobierz za darmo najnowszą wersję oprogramowania ze strony internetowej Adobe: adobe.com/products/acrobat/readstep2.html

  6. Czym jest "Projektowanie i wydruk w trybie online "?

    Opcja "Projektowanie i wydruk w trybie online " umożliwia projektowanie, personalizowanie i wydruk Twoich ulubionych produktów Avery Zweckform bezpośrednio ze strony internetowej, w kilku prostych krokach. Nie musisz pobierać pełnego oprogramowania Avery Zweckform Zweckform Zweckform.


DesignPro dla komputerów PC

  1. * Nowe oprogramowanie Design & Print do pobrania zastępuje DesignPro5

    Chcąc ujednolicić i zoptymalizować rozwiązania dotyczące oprogramowań, wraz z końcem 2014r. DesignPro5 zostało usunięte przez Avery Zweckform.
    Zamiennym oprogramowaniem dla DesignPro5 jest Design&Print do pobrania.  Po pobraniu, oprogramowanie służy do projektowania i zadruku etykiet i jest rekomendowane dla PC's.
    Aby poznać szczegółowe informacje i pobrać program wejdź na:
    Avery Design and Print Download


  2. ** Jak otworzyć i edytować projekty z DesignPro5 (zdl) w oprogramowaniu Design&Print Online

    Szczegółową instrukcję znajdziesz na:
    Jak otworzyć i edytować projekty z DesignPro5

  3. Jakie rodzaje kodów kreskowych mogę tworzyć w programie DesignPro?

    W programie DesignPro można tworzyć następujące rodzaje kodów kreskowych: EAN 8, EAN 13, EAN 128, Kod 128 (Typ A, B, C), Kod 39, 2/5 Standard, 2/5 przeplatany, Codabar, UPC-A, UPC-E oraz Postnet. Aby stworzyć identyczne kody kreskowe na wszystkich etykietach, kod kreskowy powinien zostać wprowadzony na "Wzorcu ". Aby utworzyć kod kreskowy, postępuj zgodnie z następującymi instrukcjami: 1. Wybierz opcję "Wstaw " > "Kod kreskowy " z górnego menu programu lub kliknij odpowiednią ikonkę na pionowym pasku zadań z lewej strony. 2. Ustaw kursor w miejscu, w którym kod kreskowy ma się zaczynać. Kliknij i przeciągnij aby narysować prostokąt. Puść myszkę. 3. Kliknij w środku obiektu aby wprowadzić kod kreskowy. 4. Aby zmienić rodzaj kodu i ustawienia, kliknij prawym przyciskiem myszy na kod kreskowy i wybierz opcję "Parametry kodu kreskowego ". 5. Pojawia się okno "Kod kreskowy ". Zmień ustawienia według uznania. W celu uzyskania dodatkowych informacji kliknij "Pomoc ". 6. Po zmianie ustawień kliknij "OK " i zamknij okno.

  4. W jaki sposób mogę zmienić ustawienia drukarki tak, aby właściwie dopasować wydruk do krawędzi produktu?

    Upewnij się najpierw, że skalibrowałeś drukarkę na potrzeby programu. W tym celu wybierz "Plik " > "Kalibruj drukarkę " > "Drukuj arkusz kalibracyjny ". Postępuj zgodnie z instrukcjami online. Jeśli nadal występują problemy i masz drukarkę atramentową, zmień następujące ustawienia we "Właściwościach " drukarki: - Ustaw "Obszar drukowania " na Maksymalny. - Ustaw "Skalowanie do rozmiaru strony " na "Bez skalowania " lub "A4 " - Ustaw "Marginesy strony " na "Minimalne " - Ustaw "Zredukuj/Powiększ " na 100% Aby etykiety drukowały się poprawnie, powyższe parametry muszą być ustawione w taki sposób.

  5. Jak stworzyć numer seryjny w programie DesignPro?

    Aby stworzyć i wydrukować kolejne serie numerów (lub listów) w programie DesignPro, postępuj zgodnie ze wskazówkami: 1. Wybierz zakładkę "Wzorzec ". Numery seryjne mogą być wstawiane wyłącznie na "Wzorcu ". 2. Wybierz opcję "Wstaw " > "Numer seryjny " z menu na górze strony lub kliknij ikonkę "Wstaw numer seryjny " na pionowym pasku zadań z lewej strony. 3. Po kliknięciu pojawia się okno "Numer seryjny ". Wybierz typ numeru seryjnego i wprowadź pożądane parametry. 4. Po wprowadzeniu wszystkich parametrów, kliknij "Wstaw ". Zostaje utworzone pole numeru seryjnego.

  6. Jak stworzyć kod kreskowy z numerem seryjnym w programie DesignPro?

    Aby stworzyć kod kreskowy z użyciem numeru seryjnego, wykonaj następujące kroki: 1. Wybierz zakładkę "Wzorzec ". Numery seryjne mogą być wstawiane wyłącznie na "Wzorcu ". 2. Najpierw należy utworzyć kod kreskowy. Wybierz opcję "Wstaw " > "Kod kreskowy " z menu lub kliknij ikonkę "Wstaw kod kreskowy " z pionowego menu po lewej stronie. 3. Ustaw kursor w miejscu, w którym ma się zaczynać kod kreskowy. Kliknij i przeciągnij aby narysować prostokąt. Puść myszkę. 4. Kliknij na pole kodu kreskowego i wybierz opcję "Wstaw " > "Numer seryjny " z menu na górze strony lub kliknij ikonkę "Wstaw numer seryjny " na pionowym pasku zadań z lewej strony. 5. Po kliknięciu pojawia się okno "Numer seryjny ". Wybierz typ numeru seryjnego i wprowadź pożądane parametry. 6. Po wprowadzeniu wszystkich parametrów, kliknij "Wstaw ". Pole numeru seryjnego zostało wstawione wewnątrz kodu kreskowego.

  7. Jakie rodzaje danych mogą być używane w programie DesignPro?

    DesignPro obsługuje następujące typy danych dBASE III: - Tekstowe: typ dBASE Character dla ciągów znaków o stałej długości (znaki ASCII). Maksymalna długość to 255 znaków. - Numeryczne: typ dBASE Numeric przechowujący liczby całkowite, dopuszczający cyfry 0-9 oraz znaki arytmetyczne. - Dziesiętne: typ dBASE Numeric przechowujący liczby zmiennoprzecinkowe (np. 42.12345). Format dopuszcza znaki arytmetyczne, separator dziesiętny oraz cyfry 0-9. Maksymalna długość to 255 znaków. Przetwarzane może być do 14 znaków po przecinku. Powinien być używany znak dziesiętny zgodny z ustawieniami systemowymi. - Data: typ dBASE Date. Data powinna być wprowadzana w formacie zgodnym z ustawieniami systemowymi. Rok podany jako dwie cyfry jest przetwarzany w następujący sposób: dla liczb >=30 dodawany jest prefiks "19 " (1930-1999); dla liczb <=29 dodawany jest prefiks "20 " (2000-2029). W przypadku wprowadzenia błędnej daty wyświetlany jest komunikat o błędzie (np. gdy podana data nie istnieje). Bazy danych zawierające pola o innych typach mogą współpracować z DesignPro. Jednak tylko pola o ww. typach mogą być dodawane. Jeśli typ nie jest obsługiwany, pole nie jest wyświetlane w oknie "Edytuj Bazę danych " (Baza danych > Edytuj).

  8. Jakich baz danych mogę używać w programie DesignPro?

    W programie DesignPro możesz stworzyć nową bazę danych, otworzyć istniejącą, skonwertować i używać bazę danych programu LabelPro lub zaimportować bazę danych stworzoną w innym programie. DesignPro tworzy pliki bazy danych w formacie dBASE IIII (*.dbf) i może zaimportować pliki w tym samym formacie stworzone w innych programach. Opcja "Zapisz jako ", występująca w większości programów bazodanowych, np. Microsoft Excel, pozwala Ci zapisywać pliki w formacie dBASE III. Możesz także użyć opcji ODBC w programie DesignPro, umożliwiającej Ci korzystanie z plików bazodanowych w innych formatach, np. Microsoft Access, Paradox oraz plików .txt.

  9. Jaka jest różnica między poleceniami "Dopasuj rozmiar do szablonu " i "Ustaw jako tło " w programie DesignPro?

    Polecenia "Dopasuj rozmiar do szablonu " oraz "Ustaw jako tło " zmieniają wybrany obiekt do rozmiaru szablonu etykiety. Polecenie "Dopasuj rozmiar do szablonu " dopasowuje rozmiar obiektu do rozmiaru szablonu etykiety. Polecenie "Ustaw jako tło " zmienia obiekt w tło i dopasowuje go do rozmiaru szablonu. Obiekt ustawiony jako tło może być usunięty poprzez wybranie opcji "Format " > "Tło " > "Usuń tło ". Każda zakładka (zarówno "Wzorzec ", jak i zakładki produktowe) może mieć tylko jeden obiekt ustawiony jako tło. Poprzednie tło będzie usuwane za każdym razem kiedy wybiera się nowy obiekt jako tło.

  10. Jaka jest różnica pomiędzy zakładką "Wzorzec " i kolejnym zakładkami produktowymi?

    Po otwarciu projektu na dolnym pasku pojawia się zakładka "Wzorzec " oraz jedna lub kilka zakładek konkretnych produktów (np. Etykieta 1, Karta 1 itp.), w zależności od wybranego szablonu. Pasek zakładek zawiera również przyciski nawigacji i komend. Korzystanie z zakładki "Wzorzec " Zakładka "Wzorzec " przedstawia szablon etykiety lub innego produktu (karty, przekładki itp.) i, gdy jest aktywna, jest w kolorze jaskrawoczerwonym. Zakładka ta nie może być usunięta ani przeniesiona w inne miejsce. Używa się jej w celu stworzenia identycznych etykiet (lub innych produktów) lub umieszczenia wspólnego elementu, który ma się znaleźć na wszystkich etykietach czy produktach (np. logo firmy). Kliknij na zakładkę "Wzorzec " aby ją aktywować. Tekst, kształty, obrazy, czy jakiekolwiek inne elementy umieszczone na "Wzorcu " pojawią się automatycznie na wszystkich pozostałych zakładkach. Elementy te mogą być zaznaczane i edytowane wyłącznie na "Wzorcu ". Kliknij prawym przyciskiem myszy na zakładkę "Wzorzec " aby zmienić jej nazwę lub dodać nową zakładkę produktową. Elementy z "Wzorca " są automatycznie umieszczane pod innymi elementami z poszczególnych zakładek. Niektóre elementy, takie jak numer seryjny, pieczątka z datą i godziną oraz pola bazy danych mogą być umieszczane i edytowane wyłącznie na "Wzorcu ". Korzystanie z zakładek produktowych Zakładki produktowe przedstawiają poszczególne etykiety czy inne produkty na arkuszu i, gdy są aktywne, są w kolorze jaskrawożółtym. Zakładka produktowa jest tworzona i numerowana kolejno za każdym razem kiedy dodajesz nową zakładkę w projekcie. Zakładki produktowe odpowiadają indywidualnym produktom na arkuszu (etykietom, kartom, przekładkom itp.). Na każdym projekcie możesz dodać do 1000 zakładek produktowych. Zakładki produktowe są nazywane zgodnie z wybranym szablonem: zakładki dla szablonu etykiet sa nazywane "Etykieta 1 ", "Etykieta 2 "..., dla szblonu wizytówek: "Karta 1 ", "Karta 2 " itd. Zakładki produktowe są używane w celu tworzenia całkowicie różnych etykiet i innych produktów oraz dodawania na nich pojedynczych i indywidualnych elementów. Aby uaktywnić zakładkę produktową, kliknij na nią. Tekst, kształty i obrazy umieszczone w danej zakładce będą się pojawiać wyłącznie na niej. Jakiekolwiek elementy umieszczone wcześniej na zakładce "Wzorzec " są elementami wspólnymi i będą się pojawiać również na każdej z zakładek. Aby dodać nową zakładkę, skopiować, usunąć lub zmienić nazwę aktywnej zakładki, kliknij na nią prawym przyciskiem myszy. Możesz przesuwać zakładki aby zmienić ich kolejność na wydrukowanym arkuszu. W tym celu kliknij na zakładkę i przeciągnij ją wzdłuż paska zakładek w wybrane miejsce. Mała strzałka u góry wskazuje nowe miejsce wstawienia zakładki.

  11. Jakie formaty plików graficznych mogą być używane w programie DesignPro?

    W programie DesignPro możesz używać plików graficznych w następujących formatach: BMP, WMF*, TIF*, JPG, PCX, EPS, PCD, TGA, WPG*, IMG*. *W przypadku tych formatów istnieją pewne ograniczenia. Szczegółowe informacje znajdziesz w Pomocy programu DesignPro.

  12. Jak wstawić grafikę do programu DesignPro?

    Są dwa sposoby dodawania w projekcie obrazów, logo czy clipartów. Oczywiście plik graficzny musi być w odpowiednim formacie (BMP, WMF*, TIF*, JPG, PCX, EPS, PCD, TGA, WPG*, IMG*). Otwórz projekt DesignPro i postępuj zgodnie z instrukcjami: 1. Aby wybrać któryś z Twoich własnych plików graficznych, kliknij ikonkę "Wstaw obraz z pliku " na pionowym pasku zadań z lewej strony. Otwiera się okno "Wstaw obraz ". Wyszukaj i zaznacz odpowiedni plik graficzny i kliknij "Wstaw "; lub: 2. Aby wybrać obraz z galerii clipartów programu DesignPro, kliknij ikonkę "Galeria Clipart " na pionowym pasku zadań z lewej strony. Wyszukaj i zaznacz odpowiedni plik z folderów Galerii Clipart i kliknij "OK ". *W przypadku tego formatu istnieją pewne ograniczenia. Szczegółowe informacje znajdziesz w Pomocy programu DesignPro.

  13. Czym jest ODBC i kiedy powinienem użyć opcji "Otwórz zewnętrzną bazę danych z użyciem ODBC " w programie DesignPro?

    ODBC to skrót angielskiego wyrażenia “open database connectivity”. Jest to narzędzie, które przekłada źródła danych z różnych programów do standardowego formatu. Wiele programów zawiera opcję przekładania danych ich plików do tego jednego standardowego formatu. Opcja ODBC w programie DesignPro pozwala uzyskać do nich dostęp i połączyć bazy danych stworzone w innym niż dBASE III formacie z projektem DesignPro (FoxPro, Microsoft Access, .txt, etc.). Po połączeniu bazy danych z użyciem ODBC, zawartość pól może być edytowana w programie DesignPro, jednak struktura bazy danych nie może być zmieniona (np. nie można dodawać nowych pól).

  14. Czy w programie DesignPro mogę drukować obustronnie?

    Tak. Możesz drukować obustronne produkty, takie jak karty, obustronne wizytówki, kartki pocztowe czy broszury. Tworząc projekty dwustronne, projekt jednej strony musi być na jednej zakładce, natomiast projekt strony odwrotnej - na innej. Do tworzenia projektów dwustronnych nie należy używać zakładki "Wzorzec ", chyba, że na obu stronach mają się znaleźć te same informacje i elementy. W celu uzyskania dokładniejszych instrukcji krok po kroku, skorzystaj z Przewodnika Użytkownika programu DesignPro. Uwaga: Przed wydrukiem sprawdź wszystkie specjalne zalecenia umieszczone na opakowaniu produktu Avery, np. czas wysychania. Należy także zapoznać się z instrukcją obsługi drukarki w celu ustalenia w jaki sposób włożyć ponownie arkusz do zadruku z drugiej strony. Przetestuj najpierw wydruk na zwykłej kartce papieru.

  15. Jak zapisać plik programu Excel w formacie dBASE III, tak, żeby można go było importować do programu DesignPro?

    Aby zapisać plik programu Excel w formacie dBASE III postępuj zgodnie z następującymi wskazówkami: 1. Otwórz plik Excela, w którym zapisana jest baza danych. 2. Przejrzyj arkusz kalkulacyjny. Aby konwersja do formatu sBASE III się udała, arkusz musi być prawidłowo ustawiony. Upewnij się, że dane, których potrzebujesz znajdują się tylko w pierwszym arkuszu; nazwy pól powinny być w pierwszym wierszu i zaczynać się w komórce 1-A; dane powinny zaczynać się w wierszu 2, a kolumny powinny być na tyle szerokie, aby tekst, który się w nich znajduje był w całości widoczny. 3. W programie Excel wybierz polecenie "Plik " > "Zapisz jako ". W oknie "Zapisz jako " wybierz lokalizację wersji Twojego pliku w formacie dBASE i, jeśli chcesz, zmień jego nazwę. Z rozwijalnej listy formatów wybierz DBF 3 (dBASEIII). Kliknij "Zapisz ". 4. Pojawia się wiadomość informująca, iż wybrany format nie może być stosowany w przypadku skoroszytów zawierających wiele arkuszy. Kliknij "OK " aby zapisać plik w formacie dBASE III. 5. Zamknij plik programu Excel. Być może otrzymasz wtedy jeszcze jedną wiadomość od MS Excel. Wybierz opcję, która zachowa obecny format pliku bez zapisywania zmian w formacie Excela. Dzięki temu plik będzie nadal w formacie dBASE III. Uwaga: Jeśli po dokonaniu wyboru zostaniesz cofnięty do okna "Zapisz Jako ", oznacza to, że wybrałeś złą opcję. Kliknij ponownie "Zapisz Jako " i wybierz przeciwną opcję. Jeśli plik został zapisany poprawnie, powinien zostać zamknięty bez pojawiania się żadnych dodatkowych wiadomości czy okien dialogowych.

  16. Przy uruchamianiu DesignPro otrzymuję informację o kalibracji drukarki. Co powinienem zrobić?

    Okno dialogowe "Kalibracja drukarki " pojawia się za pierwszym razem gdy uruchamia się DesignPro. Kalibracja drukarki jest łatwą, a zarazem bardzo ważną czynnością. Dzięki niej możesz mieć pewność, że wydruk Twojego projektu nie wyjdzie poza krawędzie produktów Avery Zweckform. Aby skalibrować drukarkę wykonaj następujące kroki: 1. Kliknij "Tak " aby otworzyć okno "Kalibracja wydruku " (lub wybierz polecenie "Plik " > "Kalibruj drukarkę " z paska zadań programu) 2. W oknie dialogowym z rozwijalnej listy wybierz swoją drukarkę. Jeśli używasz kilku drukarek, powinieneś skalibrować każdą z nich. 3. Kliknij "Rozmiar Papieru " i wybierz opcję "Letter " (A4 to standard międzynarodowy) 4. Wybierz opcję "Portret " i kliknij "Drukuj Arkusz Kalibracyjny ". Postępuj zgodnie z instrukcjami na wydrukowanym arkuszu i wpisz wartości kalibracji w odpowiednie pola. 5. Wybierz opcję "Krajobraz " i kliknij "Drukuj Arkusz Kalibracyjny ". Postępuj zgodnie z instrukcjami i wpisz wartości kalibracji. Uwaga: nie wszystkie drukarki wymagają odpowiedniego dostosowania. Jeśli Twoja drukarka ustawia projekt prawidłowo, pozostaw jej ustawienia domyślne. Jeśli żadne z ustawień nie zostało zmienione, w oknie dialogowym prawdopodobnie nadal będzie się pojawiać komunikat "drukarka nie została skalibrowana ". Możesz też otrzymywać takie wiadomości przy uruchamianiu programu. W takim przypadku klikaj za każdym razem "Anuluj ". 6. Po skończeniu kliknij "OK ". Wybrana drukarka została skalibrowana.

  17. Jakie są wymagania do zainstalowania oprogramowania DesignPro?

    Do zainstalowania DesignPro wymagane są: - system operacyjny Microsoft® Windows VistaTM, Windows XP® (Service Pack 2), Windows 2000®, Windows Me®, Windows NT® 4.0 z Service Pack 6a lub późniejszy, Windows 98® z aktualizacją Y2K lub późniejszy - przeglądarka Internet Explorer 4.01 z Service Pack 2 lub późniejszy - komputer z procesorem Intel® Pentium® lub szybszym (lub podobnym odpowiednikiem) - minimum 128 MB pamięci RAM - minimum 200 MB dostępnej pamięci na twardym dysku (zalecane 800 MB) - minimalna rozdzieczośc ekranu 800 x 600, 16-bitowa (lub większa) głębia koloru - 8x prędkość napędu CD-ROM • Dostęp do Internetu jest wymagany w celu aktualizacji wzorców i clip artów ze strony internetowej Avery Zweckform. Wszystkie opłaty za połączenia internetowe i telefoniczne pokrywa użytkownik.

  18. Czy w przypadku odinstalowania starszej wersji DesignPro i instalacji nowszej stare projekty zostaną usunięte?

    Wszystkie poprzednio zapisane projekty zostaną zachowane.

  19. Czy plik z danymi do korespondencji seryjnej Microsoft Word może być użyty w programie DesignPro?

    Tak, pliki z danymi do korespondencji seryjnej Microsoft Word mogą być użyte w programie DesignPro. Aby zaimportować plik z danymi do korespondencji serynej Microsoft® Word 2002/XP do programu Avery DesignPro, postępuj zgodnie z następującymi instrukcjami. Aby wykonać poniższe kroki, potrzebny jest również Microsoft® Excel. Uwaga: Pomimo, iż Microsoft® Word 2002/XP zapisuje pliki z danymi do korespondencji seryjnej w formacie Microsoft® Access, instalacja Microsoft® Access nie jest tu wymagana. 1. Otwórz Microsoft® Excel. Wybierz "Plik " > "Otwórz ". 2. Pojawia się okno dialogowe. Z listy "Pliki typu " wybierz opcję "Bazy danych programu Access ". 3. Wyszukaj i zaznacz odpowiedni plik z danymi do korespondencji serynej Microsoft® Word 2002/XP i kliknij "Otwórz ". 4. Sprawdź czy kolumny są na tyle szerokie, że zawartość wszystkich komórek jest widoczna. 5. Wybierz "Plik " > "Zapisz Jako ". 6. W oknie "Zapisz Jako " wybierz lokalizację bazodanowej wersji pliku. Zmień jego nazwę. Z rozwijalnej listy "Zapisz jako " wybierz DBF 3 (dBASEIII). Kliknij "Zapisz ". 7. Pojawi się zapytanie programu Microsoft® Excel czy chcesz zachować skoroszyt w takim formacie. Aby zapisać plik w formacie dBASE III kliknij "Tak ". 8. Zamknij plik. Jeśli pojawi się zapytanie czy chcesz zapisac zmiany, kliknij "Nie " aby zachować plik w formacie dBASE III format. Plik zostanie zamknięty. 9. Otwórz program DesignPro i wybierz projekt, w którym tworzysz korespondencję seryjną. Jeśli używasz wstępnie zaprojektowanego szablonu, usuń lub przesuń wszystkie elementy (zarówno z zakładki "Wzorzec " jak i z zakładek produktowych), które mogłyby zachodzić na pola z danymi do korespondencji seryjnej. 10. Wejdź w zakładkę "Wzorzec ". Pola bazy danych mogą być wprowadzane wyłącznie na "Wzorcu ". 11. Wybierz "Baza Danych " > "Otwórz ". 12. Kliknij opcję "Otwórz bazę danych ". 13. Pojawia się okno dialogowe "Otwórz bazę danych dBASE III ". Wyszukaj i zaznacz plik, który przed chwilą zapisałeś. 14. Kliknij "Otwórz ". Jeśli nie pojawiają się żadna dodatkowa informacja, plik jest teraz połączony z projektem i dostępne sa opcje bazy danych. 15. Wybierz "Plik " > "Wstaw " aby rozpocząć wstawianie pól bazy danych.


Microsoft Word

  1. Dlaczego nie mogę znaleźć odpowiedniego kodu do oprogramowania w Microsoft Word?

    Niemal wszystkie z naszych produktów mogą być wydrukowane z użyciem Microsoft Word, musisz jednak wybrać spośród produktów A4/A5. Microsoft Word domyślnie pokazuje produkty dostępne w USA, które korzystają z papieru w rozmiarze listowym. Jeśli tworzysz etykiety lub korespondencję seryjną w Microsoft Word 2007, wybierz Avery A4 i A5 z listy "Dostawca etykiet ". We wcześniejszych wersjach Microsoft Word, wybierz rozmiar Avery A4 i A5 z listy produktowej etykiet. Następnie przewiń w dół listy kodów aby odnaleźć szukany kod do oprogramowania.

  2. Sprawdzanie Ustawień Strony w Microsoft Word 2007

    - Kliknij na pasek narzędzi "Układ Strony " - W "Ustawieniach strony " kliknij małą strzałkę na prawo od tekstu "Ustawienia strony ". Otworze się odpowiednie okno dialogowe. - W oknie "Ustawieniach strony " kliknij zakładkę "Papier " - W polu "Rozmiar papieru " kliknij strzałkę aby rozwinąć listę i wybierz A4 (210 x 297mm) - Kliknij "Domyślne " po lewej stronie, na dole okna. Pojawi się pytanie czy chcesz zmienić ustawienia domyślne strony. - Kliknij "Tak ". Okno dialogowe zostanie zamknięte.

  3. Sprawdzanie ustawień wydruku w Microsoft Word 2007

    - Kliknij na symbol "Office " w lewym górnym rogu ekranu - Przejedź w dół i kliknij "Drukuj " - Otwiera się okno dialogowe "Drukowanie ". Kliknij "Właściwości ". Otwiera się okno dialogowe właściwości drukarki. Ważne jest abyś odnalazł pole pozwalające na zmianę rozmiaru papieru i ustawił je na A4. Każda drukarka wyświetla inne opcje w swoich właściwościach, dlatego zalecamy sprawdzenie ich w instrukcji drukarki lub na stronie internetowej producenta - Jeśli korzystasz z wielu drukarek, powinieneś powtórzyć powyższe kroki dla każdej z nich.

  4. Nie mogę odnaleźć Etykiet Uniwersalnych w Microsoft Word. Jak mogę na nich drukować?

    Nasze Etykiety Uniwersalne mogą być drukowane z użyciem jakiegokolwiek oprogramowania Avery. Jeśli korzystasz z Microsoft Word, wypróbuj Avery Wizard. To oprogramowanie poprowadzi Cię krok po kroku przez cały proces tworzenia etykiet lub korespondencji seryjnej.

  5. Etykiety nie drukują się w równych rzędach. Dlaczego?

    Rozmiar papieru w MS Word powinien być ustawiony na A4. W przypadku Microsoft Word 2007, opcję tę ustawia się w oknie "Układ Strony ". We wcześniejszych wersjach Worda jest ona zmieniana w "Ustawieniach Strony ". Opcję tę powinieneś także ustawić we właściwościach drukarki.

  6. Dlaczego mój produkt nie drukuje się w odpowiedni sposób?

    Najczęściej etykiety lub wizytówki nie drukują się prawidłowo, ponieważ rozmiar papieru nie jest ustawiony na A4. W ustawieniach Microsoft Windows rozmiar papieru powinien być ustawiony na A4. Jeśli do Twojego komputera podłączonych jest kilka drukarek, musisz sprawdzić ustawienia drukarki, na której chcesz drukować etykiety. Ponadto, jeśli podczas drukowania korzystasz z jakiegokolwiek oprogramowania, upewnij się, że ma ono również ustawiony rozmiar papieru na A4. Sposób zmiany tych ustawień różni się w zależności od oprogramowania. Przykładowo, w Microsoft Word ustawienia te możesz zmienić w "Układzie strony " (Office 2007) lub w "Ustawieniach strony " (wersje wcześniejsze).

  7. Gdzie mogę znaleźć opcję "etykiety " w Microsoft® Word?

    Microsoft Word używa domyślnie amerykańskich ustawień. Oznacza to, że, o ile nie wybierzesz rozmiaru A4 lub A5, pojawią się amerykańskie etykiety Avery, używające papieru w rozmiarze listowym oraz innych kodów do oprogramowania. W Microsoft Word 2007, wybierz Avery A4/A5 z listy "Dostawca etykiet ". We wcześniejszych wersjach Microsoft Word, wybierz rozmiar Avery A4 i A5 w liście produktowej etykiet. Przewiń w dół listy kodów i wyszukaj odpowiedni kod do oprogramowania.


 
Youtube
Aplikacja na tablety