Wskazówki dotyczące oznaczania kosmetyków
Sprawdź, o czym warto wiedzieć, zanim zaczniesz oznaczać swoje produkty:
Jesteś producentem lub dystrybutorem wyrobów kosmetycznych? Jeśli tak, to na pewno dobrze znasz ich składy, zapachy i wszystkie właściwości odpowiedzialne za pielęgnację ciała. Gdy Twoje kosmetyki są już gotowe, to warto pomyśleć również o ich profesjonalnym pakowaniu oraz oznaczaniu. Przeczytaj nasze poniższe wskazówki, które w tym pomogą!

Jaki rodzaj opakowania wybrać?
Słoiki, tuby, butelki – które opakowanie będzie najlepsze dla Twoich kosmetyków?
- Metalowe opakowania: są odpowiednie dla kosmetyków w postaci stałej, jak np. mydła lub szampony w kostce.
- Szklane butelki: to najlepszy materiał do „zamykania” perfum, mgiełek do ciała, wody perfumowanej itp. Szkło nie wydziela i jednocześnie nie wchłania żadnych zapachów.
- Plastikowe butelki: są odpowiednie do wszystkich płynnych kosmetyków, takich jak: olejki do ciała, toniki do twarzy, mleczka oczyszczające itp.
- Buteleczki z pipetą: są idealne do płynów, które wymagają dokładnego dozowania, takich jak np. olejki lub serum.
- Butelki z pompką: do wszystkich płynnych produktów kosmetycznych dozowanych w nieco większych ilościach, jak np. balsamy do ciała.
- Słoiki w różnych rozmiarach: idealne do pakowania kremów, np. mniejsze do kremów do twarzy, większe do kremów do ciała. Najczęściej spotykane są słoiki plastikowe lub szklane.
- Tubki: idealne do zamykania produktów, które wymagają szczególnej ochrony przed drobnoustrojami, np. maści lecznicze lub pasty do zębów.
- Opakowania z tektury: są odpowiednie dla kosmetyków w postaci stałej, jak np. mydła lub szampony w kostce.

Jaki wybrać kształt etykiety?
Sprawdź naszą szeroką ofertę dostępnych kształtów etykiet:
- Prostokątne: najbardziej klasyczne i odpowiednie do oklejania wielu różnych przedmiotów.
- Okrągłe: brak narożników i krawędzi szczególnie dobrze wygląda na butelkach i naczyniach o nieregularnych kształtach.
- Owalne: spłaszczony, poziomy wygląd ciekwie prezentuje się na zaokrąglonych opakowaniach kosmetyków, np.na słoikach.
- Kwadratowe: mogą być stosowane jako atrakcyjny kontrast na okrągłych opakowaniach kosmetyków.
- Plomba świeżości : Produkty naturalne są niezwykle przyjazne dla skóry i środowiska, ale często nie mają zbyt długiego okresu trwałości. Banderola gwarantuje konsumentowi, że opakowanie nie zostało jeszcze otwarte, a zawartość nie została narażona na żadne szkodliwe czynniki zewnętrzne.
- Sześciokątne: bardzo oryginalne i wyróżniające się, mogą być stosowane do oznaczania nowej linii kosmetyków, aby jak najbardziej przyciągnąć uwagę klientów.
- W kształcie kwiatu – kolejny niebanalny kształt etykiet, który może posłużyć np. jako oznaczenie ozdobne na opakowaniu.

Etykiety foliowe i papierowe
Które najlepiej wybrać?
- Etykiety foliowe są odporne na wilgoć, oleje, detergenty oraz na zmienne temperatury. Jest to więc idealny wybór do oznaczania opakowań, które będziemy napełniać kosmetykami –tuby, butelki czy słoiki. Nawet jeśli etykieta foliowa zetknie się z kosmetykiem, to można ją łatwo wytrzeć i oczyścić. Wodoodporne etykiety foliowe są także idealne do oznaczania kosmetyków pod prysznic, jak szampony, czy żele i mydła.
- Etykiety papierowe są idealne do opisywania kartonowych opakowań na kosmetyki, do adresowania pudełek oraz przesyłek, a także do tworzenia oznaczeń reklamowych oraz informacyjnych, które nie znajdują się bezpośrednio na opakowaniach kosmetyków.
Wszystkie etykiety są dostępne w wielu rozmiarach, kształtach oraz w wersjach z klejem trwałym lub łatwousuwalnym.

Kiedy zalecana jest dodatkowa tylna etykieta?
Przede wszystkim, gdy chcesz zamieścić dużo informacji technicznych (jak np. skład, alergeny, miejsce produkcji, etc.), które będą dodane na etykiecie małą czcionką. Na froncie opakowania warto zamieścić logo, grafiki, nazwę marki, nazwę produktu oraz treści, które bezpośrednio zachęcają do zakupu produktu. Podanie informacji podlegających deklaracji na tylnej etykiecie nie jest obowiązkowe.