Trendy 2022r. w opakowaniach

Sprawdź, jak modnie oznaczać i pakować swoje produkty!

Decyzja o wyglądzie opakowania i oznaczeń nowego produktu, to naprawdę duży i ważny krok. Tożsamość marki (kolorystyka, wzory i logo)  identyfikuje i odróżnia Twoje produkty od konkurencji. 

Decyzja o wyglądzie opakowania i oznaczeń nowego produktu, to naprawdę duży i ważny krok. Tożsamość marki (kolorystyka, wzory i logo)  identyfikuje i odróżnia Twoje produkty od konkurencji. Niezależnie od tego, czy dopiero rozpoczynasz działalność gospodarczą, czy chcesz odświeżyć wygląd opakowań - przygotowaliśmy listę obowiązujących trendów w temacie pakowania produktów. Postępując zgodnie z nimi z pewnością zwrócisz na siebie uwagę klientów!

minimalizm

Minimalizm

Minimalizm, czyli ruch artystyczny, który rozpoczął się po II wojnie światowej, nie wykazuje żadnych oznak zaniku w najbliższej przyszłości. Połączenie wyraźnych czcionek z jasnymi kolorami i prostymi opakowaniami pozwala od razu zwrócić uwagę na produkt.

Działając zgodnie z tym trendem marki wprowadzają swoje produkty na rynek z prostym nastawieniem „nie mamy nic do ukrycia”.

Przykład ze zdjęcia -> kanadyjska marka Sapsucker i jej prezentacja organicznej wody gazowanej.

Do tworzenia takich projektów etykiet idealnie nadają się nasze przezroczyste etykiety.

etykiety na miód, przetwory i słoiki

Czystość i świeżość

Przy stale rosnącym trendzie w kierunku ekologicznych produktów, przejrzyste etykiety na ich opakowaniach będą idealną podstawą do przesłania świeżego oraz jasnego przekazu marki. Dzięki przezroczystym etykietom pozwalasz swojemu naturalnemu produktowi dosłownie błyszczeć, a opakowanie uzyska wyrazisty, czysty wygląd.

Do takich projektów w szczególności polecamy etykiety przezroczyste Avery Zweckform.

gradient

Gradient

Trend kolorowania w stylu ombre zdecydowanie utrzyma się również w tym roku. Zarówno w przypadku wielokolorowych, tęczowych i przyciągających wzrok mieszanek, jak i w przypadku monochromatycznych tonów wywołujących poczucie spokoju – gradienty zdecydowanie zasługują na uwagę!

Przykład ze zdjęcia -> szwedzka firma Ahlens Aroma i jej przechodzące odcienie tęczy na opakowaniach.

Do tego typu oznaczeń polecamy w szczególności nasze białe etykiety papierowe lub białe etykiety foliowe.

ilustracje płaskie

Płaskie ilustracje

Wzorując się na innych trendach ostatnich lat - minimalizmie i ręcznie rysowanych ilustracjach - płaskie ilustracje cieszą się coraz większą popularnością. Co ważne, ten dwuwymiarowy styl rysowania jest łatwy w projektowaniu - bez skomplikowanych kolorów, świateł i efektów cieniowania, skupia się natomiast na prostym projekcie, kolorze i typografii.

Przykład ze zdjęcia -> autralijska firma Macamilk.

monochromia

Monochromia

Stosowanie wzorów monochromatycznych to kolejny duży, tegoroczny trend w etykietach na opakowania produktów.

Czarno-biały nie bez powodu jest klasycznym wzornictwem: jest elegancki, ale jednocześnie mocny i niezwykle wszechstronny. Projekty monochromatyczne pozwalają przedstawić zarówno prostotę, jak i złożoność produktów. Wskazówka - przed drukiem etykiet warto upewnić się, że zamieszczone czcionki są dobrze czytelne na projekcie!

Przykład ze zdjęcia -> produkt kalifornijskiej winiarni Calculated Risk.

Do tego typu oznaczeń polecamy w szczególności nasze białe etykiety papierowe lub brązowe etykiety typu kraft.