Cztery proste kroki do zaprojektowania idealnej etykiety

Instrukcja dla przedsiębiorców i rzemieślników

cztery proste kroki do zaprojektowania idealnej etykiety

Sprawdź, jak zwrócić uwagę klientów

Czy wiesz, że wprowadzenie kilku szybkich i prostych zmian w projektach Twoich etykiet może mieć ogromny wpływ na odbiór oznaczanych produktów, a zatem także na rozwój całej marki? Postępuj zgodnie z naszymi krokami i stwórz etykietę idealną!

wybierz odpowiedni materiał

1.Wybierz odpowiedni materiał etykiety

Wybór właściwej etykiety to pierwszy krok do zwrócenia uwagi na produkt lub opakowanie. Ciekawa i czytelna naklejka zwiększa prawdopodobieństwo zauważenia przedmiotu. Ważne zatem, aby wybrać taką etykietę samoprzylepną Avery Zweckform, która będzie idealnie pasować do oklejanej powierzchni.

Przed decyzją zadaj sobie kilka pytań: Gdzie etykieta zostanie zamieszczona? Jaki rozmiar i kształt będą najlepiej pasować? Czy materiał powinien być wodoodporny, przezroczysty, błyszczący, a może jednak matowy?

upewnij się, że twoje etykiety będą przykuwać wzrok

2.Upewnij się, że Twoje etykiety będą przykuwać wzrok

Tworzenie przyciągających wzrok etykiet to drugi krok do sukcesu w czasie oznaczania produktów. Przy tak dużym natłoku informacji spływających z otaczającego nas świata, Twoja naklejka powinna czymś się wyróżniać i zwrócić na siebie uwagę konsumenta, podkreślając to, co mózg uważa za najważniejsze. Podczas projektowania warto więc wziąć pod uwagę kilka kluczowych elementów:

Pozycja — spróbuj umieścić ważne informacje na środku etykiety, a samą etykietę naklej na środku produktu lub opakowania.

Kontrast — wybór koloru (zamiast czerni i bieli) zawsze wygrywa. Wybierz zatem kolory, które wyróżniają się nie tylko na tle Twojego opakowania, ale także na tle konkurencji.

Zaskoczenie – pokaż na etykiecie coś niebanalnego, oryginalnego i nieoczywistego! Może warto postawić na bardziej artystyczną grafikę, która rozbudzi wyobraźnię klienta?

Wizualizacje —połączenie na etykiecie koloru, obrazu oraz ikony szybciej i skuteczniej zachęci konsumenta do zapoznania się z Twoim produktem, niż  naklejka z dużą ilością słów.

Prostota — użycie prostej etykiety (zamiast złożonej), sprawia, że ludzie są o 5-10% bardziej skłonni na nią spojrzeć, a następnie spędzają na jej studiowaniu o 9-15% więcej czasu.

Trafność — etykiety zawierające ikony ściśle związane z produktem, którego szuka dana osoba, sprawiają, że klient szybciej znajdzie dokładnie to, czego szuka i potrzebuje.

czas na zaangażowanie i zachęcenie klienta

3. Czas na zaangażowanie i zachęcenie klienta

Etykiety są zdecydowanie bardziej skuteczne, jeśli zachęcają konsumenta do przemyśleń, rozważań i przetwarzania danych. Istnieje pięć kluczowych sposobów pomagających wzbudzić zaangażowanie:

Emocje — używanie na etykiecie słów opisujących emocje (takich jak np. „miłość” albo „radość”), lub obrazów oznaczających emocje (jak np. serce lub uśmiechnięta buźka) może ożywić Twoją markę.
Informacje — upewnij się, że przekazujesz kluczowe informacje w jasny sposób. Pamiętaj, że etykiety informacyjne są szczególnie ważne w przypadku przekazywania cen i ofert.
Jakość  — etykieta sugerująca wysoką jakość może prowadzić do zwiększenia oczekiwań klienta w stosunku do produktu. Ale to działa w obie strony – tani projekt może sugerować tani produkt.   
Heurystyka – Wszyscy polegamy na skrótach myślowych, które pomagają w szybkim podejmowaniu decyzji. Jeśli zamieścisz na swojej etykiecie rekomendacje lub przedstawisz dowody przyznania nagród (certyfikaty, loga) ludzie mogą być bardziej skłonni do zakupu takiego produktu.
Ciekawość – warto stosować „zajawki”, które angażują mózg i powstawanie pytań dotyczących zawartości opakowania, na przykład „Co jest w środku?” lub „Otwórz mnie!”.

tworzenie zachowań

4. Wykształcenie przyzwyczajeń

Gdy etykieta przyciągnie uwagę konsumenta, a następnie zaangażuje go i przekona, to wzrasta prawdopodobieństwo, że klient pozytywniej zareaguje na dany produkt, a nawet go kupi.

Warto poświęcić trochę czasu na zastanowienie się, co zamieszczasz na etykiecie, ponieważ może to zwiększyć sprzedaż w porównywalny sposób, jak robi to Twoja strona lub inne materiały marketingowe.