Już ponad 80 lat Avery odnosi sukcesy na rynku etykiet!
Historia firmy
Początek sukcesu etykiet Avery
Wynalazca etykiety - Stan Avery
W 1935 roku w USA Stan Avery jako pierwszy stworzył etykietę samoprzylepną a następnie założył pierwszą w branży firmę produkującą etykiety - Kum-Kleen Products.
Po wynalezieniu i opatentowaniu pierwszej maszyny do etykietowania przedsiębiorstwo zostało przekształcone w Avery Adhesives Label Corporation w 1946 roku. Był to początek szybkiego wzrostu firmy i ciągłego rozwoju oferty produktowej. Jako pionier w branży etykiet Avery zmieniało podejście marek do prezentacji swoich produktów.
Ekspansja marki
Wprowadzenie marki Avery na rynek europejski
Biznes rozwijał się w ogromnym tempie i bardzo szybko stało się jasne, że należy rozszerzać działalność na nowe rynki i otwierać następne oddziały firmy. Zmiana podejścia zaowocowała wprowadzaniem marki na arenę międzynarodową.
W latach pięćdziesiątych rozpoczęto ekspansję do krajów europejskich, co poskutkowało zapoczątkowaniem współpracy na podstawie działalności licencyjnej z firmą William Sessions w Wielkiej Brytanii w 1956 roku, a następnie umową z niemiecką firmą Zweckform w 1958 roku.
Zweckform - początki
Historia lidera branży papierniczej
Firma Zweckform powstała w 1946 roku w Oberlaidern pod Monachium, gdzie mieści się do dnia dzisiejszego. Początki działalności to produkcja materiałów papierniczych i biurowych.
Specjalnością marki stały się formularze i druki firmowe w formie bloczków. Używanie gotowych blankietów znacznie ułatwiało prowadzenie działalności wielu firmom. Gwałtowny rozwój firmy w latach pięćdziesiątych ugruntował jej pozycję jako lidera branży papierniczej.
Połączenie sił - Avery oraz Zweckform
Nowa oferta asortymentowa - etykiety i naklejki
Początek współpracy pomiędzy Avery oraz Zweckformem to 1958 r., kiedy podpisana została umowa licencyjna na sprzedaż na niemieckim rynku etykiet oraz klisz fotograficznych. Wprowadzenie etykiet do oferty Zweckforma okazało się strzałem w dziesiątkę i od tego czasu współpraca rozwijała się błyskawicznie.
Bardzo ważnym okresem były lata 60-te, kiedy w Niemczech zapanowała moda na naklejki, a oferta Avery doskonale wpasowała się zapotrzebowanie rynku. Od tego momentu oferta etykiet oraz naklejek została znacznie rozbudowana i była stale rozwijana również w późniejszym okresie.
Zdobywanie nowych rynków
Rozwój marki w Europie środkowo-wschodniej.
Zweckform zaczął podbijać rynki sąsiadujące już w latach 60-tych. Pierwszy oddział zagraniczny powstał w Wiedniu.
Rozwój oferty produktowej oraz poszerzanie terytorialne działalności firmy, wymagało rozbudowy zakładów produkcyjnych w Oberlaidern. Linie produkcyjne zostały rozbudowane i zmodernizowane natomiast biuro zostało wyposażone w najnowsze osiągniecie techniki - pierwsze maszyny IBM do fakturowania. Od tego momentu firma zaczęła przeradzać się w przedsiębiorstwo międzynarodowe.
Era komputerów
Nowa oferta etykiet samoprzylepnych
Ciągły rozwój technologiczny dyktował powstawanie coraz to nowych rozwiązań - nastawała era komputerów. Zweckform doskonale odnalazł się w nowej rzeczywistości lat 70-tych wprowadzając na rynek etykiety do zadruku na drukarkach A4 obsługiwanych komputerowo. W roku 1977 do oferty produktowej wprowadzono również papier.
Lata 80-te to dalszy rozwój terytorialny na rynki Grecji, czy Holandii. A także budowa nowej fabryki w Oberlaidern. Poskutkowało to wprowadzeniem nowej serii produktowej - etykiet do druku atramentowego. Rozpoczęto także współpracę z marką Post-it.
Wielkie zmiany w latach 90-tych
Początki marki Avery oraz Zweckform w Polsce
Lata 90-te to okres wielkich przemian politycznych, które poskutkowały między innymi otwarciem się nowych rynków oraz ekspansją marki w 1991 r. na rynek Polski, Węgier, Czech, Słowacji, Rumunii i Bułgarii a później także krajów byłej Jugosławii oraz Rosji.
W roku 1993 Zweckform opracował nową, przełomową technologię produkcji etykiet QCT, która dała gwarancję bezpiecznego zadruku etykiet na drukarkach i zapewniła marce znaczną przewagę nad konkurencją.
W 1990 r. doszło do fuzji Avery International z Dennison Manufacturing i w ten sposób powstało Avery Dennison - wiodący, światowy producent etykiet. Natomiast w 1999 r. połączone zostały firmy Avery oraz Zweckform, co poskutkowało utworzeniem nowej marki - Avery Zweckfom.
Marka Avery dołącza do grupy CCL
W 2013 r. CCL Industries nabyło Avery Office Products.
Kanadyjska korporacja CCL to największa na świecie firma w branży etykiet. Oferuje wszechstronne i nowatorskie rozwiązania dla przemysłu spożywczego, kosmetycznego, motoryzacyjnego, elektronicznego oraz farmaceutycznego. Obsługuje także rynek detaliczny i konsumencki poprzez ofertę marek dostarczających produkty do użytku domowego na całym świecie. Funkcjonowanie firmy jest oparte na 4 głównych segmentach: CCL Label, CCL Container, Checkpoint oraz Avery. CCL zatrudnia około 19.000 pracowników i posiada 150 nowoczesnych zakładów produkcyjnych rozlokowanych w Ameryce Północnej, Ameryce Łacińskiej, Europie, Azji, Australii oraz Afryce.
Wraz ze zmianą właściciela rozpoczął się nowy etap rozwoju dla marki Avery oraz Avery Zweckform. Oprócz swojej podstawowej działalności w branży produktów biurowych i papierniczych firma stopniowo poszerza swoją ofertę o nowe rozwiązania w kategorii etykiet. Avery Zweckform wprowadza do oferty produkty dedykowane dla innych branż i dociera do nowych grup docelowych.