10 największych problemów z drukowaniem etykiet i ich rozwiązania

Jeśli zamówiłeś profesjonalnie wydrukowane spersonalizowane etykiety i naklejki, być może spotkałeś się z niektórymi problemami związanymi z projektowaniem i drukowaniem etykiet. Celem tego artykułu jest omówienie 10 najczęstszych problemów związanych z drukowaniem etykiet i sposobów ich uniknięcia.

W Avery żyjemy drukowaniem etykiet. Każdego dnia drukujemy ich tysiące, więc wiemy co nieco o tym, co może pójść nie tak podczas tworzenia projektu, a co ważniejsze, wiemy jak to naprawić.

Oto 10 najczęstszych problemów z drukowaniem etykiet i rozwiązań, które omówimy w tym artykule:

  • Tekst nie jest czytelny (rozwiązanie: użyj czcionki o rozmiarze od 8 do 12 punktów)
  • Projekt wygląda na rozmyty (rozwiązanie: używaj obrazów o rozdzielczości 300 dpi)
  • Etykiety nie są drukowane od krawędzi do krawędzi (rozwiązanie: uwzględnij spady w projekcie)
  • Tekst jest przycięty (rozwiązanie: utrzymuj tekst w obrębie linii bezpieczeństwa)
  • Etykiety mają biały kontur (rozwiązanie: używaj przezroczystych etykiet, gdy używasz ciemnych wzorów)
  • Projekt nie jest wyśrodkowany na etykietach (rozwiązanie: dostosuj opcje drukowania)
  • Etykiety nie mają właściwego rozmiaru (rozwiązanie: skorzystaj z naszego przewodnika po rozmiarach, aby uzyskać właściwy rozmiar)
  • Etykiety powinny być przezroczyste, ale są białe (rozwiązanie: użyj przezroczystego tła)
  • Kolory nie są takie, jakich oczekiwałem (rozwiązanie: dostarcz pliki w CMYK)

Etykiety nie są odporne na wodę (rozwiązanie: wybierz wodoodporny materiał)

Problem nr 1: Tekst nie jest czytelny

Twój projekt wyglądał fantastycznie na ekranie, ale po wydrukowaniu nie możesz odczytać tekstu, ponieważ nie został wydrukowany poprawnie.

Powód: tekst był zbyt mały i nie zdawałeś sobie z tego sprawy, prawdopodobnie dlatego, że etykiety zwykle wydają się większe na ekranie niż w rzeczywistości.

Rozwiązanie: użyj czcionki o rozmiarze od 8 do 12 punktów (takiej używają książki i czasopisma do wygodnego czytania). Jeśli musisz zmniejszyć czcionkę (na przykład w przypadku listy składników), zalecamy minimalny rozmiar czcionki wynoszący 6 punktów. Czasami niektóre czcionki są trudniejsze do odczytania niż inne.  Jeśli tworzysz projekt etykiety za pomocą Avery Design & Print, przetestowaliśmy wszystkie nasze bezpłatne czcionki i ustawiliśmy minimalne rozmiary pod kątem czytelności.

Oto 4 wskazówki, które należy wziąć pod uwagę podczas dodawania tekstu do etykiet:

Ustaw powiększenie do 100%

Ustaw powiększenie na 100% w oprogramowaniu przed sprawdzeniem tekstu.

Kontrast kolorów

Zapewnij wystarczający kontrast między tekstem a kolorami tła.

Czcionki skryptowe

Używaj ich do krótkich tekstów, ale preferuj czcionki szeryfowe lub bezszeryfowe do długich tekstów.

Wielkie litery

Używaj ich oszczędnie w swoich projektach i preferuj małe litery w długich tekstach.

Rozmyty projekt

Problem nr 2: Projekt jest rozmyty

Twój obraz wyglądał dobrze na ekranie, ale po wydrukowaniu na etykietach okazał się rozmyty lub rozpikselowany.

Powód: rozdzielczość projektu nie była wystarczająca do drukowania. Na ekranie wystarczy rozdzielczość 72 PPI, ale drukowanie wymaga rozdzielczości 300 dpi.

Rozwiązanie: upewnij się, że obrazy mają rozdzielczość 300 dpi (na komputerze z systemem Windows można to sprawdzić, klikając obraz prawym przyciskiem myszy i wybierając "właściwości", a następnie "szczegóły").

Dobrym testem jest ustawienie powiększenia na 200% w oprogramowaniu, w któym tworzysz projekt i sprawdzenie, czy projekt wygląda dobrze.

Podczas projektowania etykiet upewnij się, że używasz właściwego rozmiaru (jeśli projektujesz okrągłą etykietę 40 mm i zamawiasz okrągłe etykiety 80 mm, rozdzielczość może być niewystarczająca).

Problem nr 3: Etykiety nie są drukowane od krawędzi do krawędzi

Twój projekt zawierał kolor tła, ilustrację lub zdjęcie w pobliżu krawędzi, ale po wydrukowaniu na krawędzi znajduje się biały margines zamiast tła.

Powód: niezależnie od tego, czy drukujesz etykiety samodzielnie, czy korzystasz z usługi drukowania, zawsze istnieje ryzyko mikroruchów zarówno etykiet papierowych, jak i plastikowych. Spowoduje to pewne luki między projektem a wykończeniem. Przez większość czasu są one niewidoczne dla oka, ale czasami można je zobaczyć.

Rozwiązanie: aby uniknąć tych przerw, należy uwzględnić w projekcie wystarczającą ilość spadów. Krótko mówiąc, należy rozciągnąć kolor tła, ilustrację lub zdjęcie poza linię cięcia. Jeśli drukowanie ze spadami jest dla Ciebie nową koncepcją, zalecamy zapoznanie się z naszym artykułem na temat tego, czym są spady i dlaczego mają znaczenie podczas drukowania pustych etykiet.

Jeśli korzystasz z naszej drukarni naklejek, wszystkie nasze naklejki są kompatybilne z drukiem od krawędzi do krawędzi. Wymagamy 5 mm spadu wokół projektu. Jeśli masz wystarczająco dużo spadu lub wstawiłeś linię spadu,a nadal masz marginesy, skontaktuj się z nami.

Jeśli chcesz zadrukować puste etykiety, musisz wybrać szablon zgodny z drukiem od krawędzi do krawędzi, w którym między etykietami na arkuszu jest pusta przestrzeń. Dodaj tyle spadu, ile możesz, ponieważ Twoja drukarka może być mniej precyzyjna.

Krawędzie w niezadrukowanych etykietach
Krawędzie w naklejkach
Tekst został obcięty

Problem nr 4: Tekst został obcięty

Tekst zbliżył się do krawędzi etykiety i niestety został odcięty...

Powód: jak wyjaśniliśmy w przypadku problemu nr 3, zawsze istnieje ryzyko mikroruchów zarówno papierowych, jak i plastikowych etykiet podczas drukowania i przycinania etykiet, nawet w przypadku profesjonalnych usług drukowania. Czasami może to spowodować odcięcie części projektu, które są blisko krawędzi.

Rozwiązanie: upewnij się, że tekst znajduje się w odległości 2 mm od linii przycinania. W aplikacji Avery Design & Print wewnątrz etykiety znajduje się przerywana linia bezpieczeństwa, a po jej przekroczeniu wyświetlane jest ostrzeżenie.

Etykiety mają biały kontur

Problem nr 5: Etykiety mają biały kontur

Zleciłeś nam wydrukowanie etykiet/naklejek,  które ciemne tło, ale niestety dookoła jest biały kontur.

Powód: jeśli w projekcie uwzględniono wystarczającą ilość spadów (patrz problem nr 3), może to być związane z technologią produkcji. W Avery używamy wiązki laserowej do wycinania spersonalizowanych etykiet. Pozwala nam to zaproponować niestandardowe rozmiary za minimalną cenę wynoszącą zaledwie 12 funtów. Jednak wiązka lasera może lekko przypalić krawędź papieru i atramentu w miejscu przycinania etykiet. W większości przypadków jest to prawie niezauważalne, ale może być bardziej widoczne w przypadku ciemnych etykiet, zwłaszcza gdy są one przyklejone na ciemnej powierzchni.

Rozwiązanie: niestety nie mamy na to idealnego rozwiązania. Zamiast tego zalecamy wybór przezroczystych etykiet.  Używamy białego podkładu, dzięki czemu etykiety będą się wyróżniać, ale problem białego konturu nie będzie już istniał, a ponadto można dopasować etykietę do koloru tła powierzchni. Wybierz naszą przezroczystą folię lub do tymczasowych oznaczeń usuwalną przezroczystą folię,

Projekt nie jest wyśrodkowany na etykiecie

Problem nr 6: Projekt nie jest wyśrodkowany na etykiecie

Projekt jest nieznacznie lub znacznie przesunięty względem środka etykiety. Jest to szczególnie widoczne w przypadku okrągłych etykiet. 

Powód: może to być spowodowane tym, że projekt nie jest wyśrodkowany lub został umieszczony poza środkiem. Jeśli jednak tak nie jest i skorzystałeś z naszej drukarni naklejek, skontaktuj się z nami, abyśmy mogli to naprawić. Jeśli sam drukowałeś puste etykiety, albo szablon nie pasował do etykiet mogło to być spowodane źle skalibrowaną 

Rozwiązanie: najpierw sprawdź, czy masz właściwy szablon. Kod oprogramowania znajduje się na pudełku etykiet lub na karcie produktu, jeśli zamówiłeś puste etykiety na arkuszach.

Jeśli szablon jest prawidłowy, upewnij się, że ustawienia drukowania zostały ustawione na drukowanie w skali 100%. Zalecamy drukowanie z programu Adobe Acrobat Reader, a nie z przeglądarki.

Jeśli tak było, zmierz odstęp i odpowiednio dostosuj plik do druku; w Avery Design & Print możesz przesuwać projekt w górę, w dół, w lewo lub w prawo, aż będzie idealnie pasował.

Etykiety nie mają odpowiedniego rozmiaru

Problem nr 7: Etykiety nie mają odpowiedniego rozmiaru

Twoje etykiety nie pasują do słoika, butelki lub opakowania tak, jak chciałeś.

Powód: jeśli dostarczyliśmy niewłaściwy rozmiar, skontaktuj się z nami. Jeśli rozmiar jest prawidłowy, ale w rzeczywistości nie pasuje, mamy kilka wskazówek, jak znaleźć odpowiedni rozmiar etykiety. Po pierwsze, należy pamiętać, że 1 cm = 10 mm.

Rozwiązanie: zapoznaj się z naszym przewodnikiem po rozmiarach. Znajdziesz tam porady jakie rozmiary etykiet idealnie pasują do różnych zastosowań jak: dla etykiet na świece, etykiet na miód, etykiet kosmetycznych, etykiet na piwo itp.

Białe tło

Problem nr 8: Etykiety powinny być przezroczyste, a są białe

Scenariusz jest taki, że jesteś pewien, że zamówiłeś przezroczyste, kraftowe, złote lub srebrne etykiety z naszej drukarni naklejek, a dotarły one z białym tłem, co całkowicie zaprzecza celowi użycia tego materiału.

Powód: w przeciwieństwie do standardowych drukarek laserowych i atramentowych, nasza profesjonalna drukarnia cyfrowa drukuje białym tuszem. Jeśli projekt ma białe tło, nasza drukarka je wydrukuje.

Rozwiązanie: upewnij się, że używasz przezroczystego tła, na którym spodziewasz się zobaczyć naturalny kolor materiału, np. przezroczysty, kraft, złoty i srebrny. Formaty plików takie jak .PNG, .PSD i .AI obsługują przezroczystość, podczas gdy format JPEG nie. Jeśli korzystasz z Avery Design &Print, zobaczysz symulację koloru materiału, która pomoże Ci sprawdzić, czy istnieje tło. Możesz także użyć naszego narzędzia do łatwego usuwania tła i narzędzia do usuwania bieli z projektów i obrazów. 

Problem nr 9: Kolory nie są takie, jakich oczekiwałem

Kolory na etykietach nie odpowiadają kolorom wyświetlanym na ekranie.

Powód: kolory na ekranie są wykonane ze światła, które powstaje na palecie RGB (Czerwony, zielony i niebieski), więc zawsze będą wydawać się jaśniejsze niż to, co można wydrukować. Jasność i temperatura ekranu mogą również wpływać na postrzeganie kolorów.

Rozwiązanie: zalecamy przekonwertowanie pliku graficznego na CMYK zamiast RGB, ponieważ są one bardziej niezawodne w druku. Jeśli nie jesteś zaznajomiony z CMYK i RGB, zalecamy zapoznanie się z naszym przewodnikiem CMYK vs RGB. Należy pamiętać, że różnica może też wynikać z problemów z kalibracją kolorów.

CMYK a RGB

Problem nr 10: Etykiety nie są wodoodporne

Częstym problemem jest naklejanie etykiet na przedmioty takie jak butelki, a następnie moczenie ich i odpadanie po zamoczeniu. 

Powód: nie wszystkie oferowane przez nas materiały na etykiety są wodoodporne, ale mamy kilka opcji, które powinny odpowiadać Twoim potrzebom.

Rozwiązanie: jeśli korzystasz z naszej drukarni naklejek, zalecamy wybór naszej ultra wytrzymałej folii wodoodpornej, która może z łatwością wytrzymać 90 dni zanurzenia w wodzie. Brzmi nieco ekstremalnie jak na Twoje potrzeby? Inną świetną wodoodporną opcją są nasze standardowe materiały foliowe: w tym przezroczyste i białe, a nawet kompostowalne. Dodaj do nich matowy lub błyszczący lakier, aby uzyskać dodatkową ochronę przed zużyciem atramentu.

Jeśli chcesz samodzielnie wydrukować etykiety zachęcamy do zapoznania się z całą naszą ofertą foliowych materiałów.