POLITYKA PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTANIA PLIKÓW COOKIES

 

Ochrona prywatności osób odwiedzających naszą stronę internetową jest dla nas sprawą najwyższej wagi. Dlatego dokładamy wszelkich starań, aby zabezpieczyć dane osobowe naszych klientów oraz innych osób odwiedzających stronę internetową naszej firmy. Niniejsza polityka prywatności w przejrzysty sposób przedstawia oraz wyjaśnia zasady i zakres przetwarzania wszystkich danych osobowych. Zawiera także procedurę wykorzystywania ciasteczek cookies. Stosowane są najnowocześniejsze środki techniczne oraz organizacyjne, zapewniające wysoki poziom ochrony przetwarzania danych osobowych.

Polityka prywatności skierowana jest do wszystkich osób korzystających ze strony internetowej naszej firmy. Obowiązuje ona od 5 stycznia 2023 roku.

DEFINICJE:

  1. Administrator  -  podmiot, który samodzielnie ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych. Administratorem danych osobowych osób jest spółka Avery Zweckform GmbH z siedzibą w Miesbacher Straße 5, 83626 Oberlaindern /Valley w Niemczech.
  2. Dane osobowe - informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej,
  3. Strona internetowa: https://www.avery-zweckform.pl/
  4. Podmiot przetwarzający – podmiot przetwarzający dane w imieniu administratora,
  5. RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE,
  6. Odbiorca/Użytkownik - osoby odwiedzające stronę internetową administratora
  7. Polityka - niniejsza polityka prywatności, obowiązująca od 5 stycznia 2023 roku.
  8. Pliki Cookies – dane informatyczne, pliki tekstowe przechowywane na urządzeniach użytkowników (np. na laptopie, komputerze, tablecie lub telefonie) przesyłane przez strony internetowe.

 

KTO JEST ADMINISTRATOREM DANYCH OSOBOWYCH I JAK MOŻNA SIĘ Z NIM SKONTAKTOWAĆ?

Administratorem Danych Osobowych wszystkich użytkowników strony internetowej, w rozumieniu rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)  jest spółka Avery Zweckform GmbH z siedzibą w Miesbacher Straße 5, 83626 Oberlaindern /Valley w Niemczech.

W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można skontaktować się z administratorem danych osobowych za pomocą adresu mailowego: [email protected], telefonicznie pod numerem: +48 61 898 27 46 lub za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na naszej stronie internetowej.

 

KTO JEST INSPEKTOREM OCHRONY DANYCH I JAK MOŻNA SIĘ Z NIM SKONTAKTOWAĆ?

Inspektorem Ochrony Danych jest Pani Marie-Therese Bales. Kontakt z Inspektorem możliwy jest pod adresem mailowym: [email protected]. Zaznaczamy, że Inspektor rozpatruje sprawy wyłącznie w języku angielskim i niemieckim. W przypadku chęci kontaktu w języku polskim zalecamy skontaktować się z przedstawicielem Inspektora Ochrony Danych Panem Jakubem Rezmer pod adresem mailowym: [email protected]

 

JAK POZYSKUJEMY TWOJE DANE OSOBOWE ORAZ JAKI RODZAJ TWOICH DANYCH PRZETWARZAMY?

Twoje dane osobowe otrzymaliśmy od Ciebie podczas lub w celu:

  1. Wykonania umowy i utworzenia konta klienta - gromadzimy wyłącznie dane osobowe przekazane nam przez Państwa dobrowolnie podczas składania zamówienia, kontaktowania się z nami (np. za pośrednictwem formularza kontaktowego lub e-mailem) lub założenia konta klienta. Pola obowiązkowe są odpowiednio oznaczone, ponieważ zawarte w nich dane są dla nas niezbędne do wykonania umowy bądź założenia konta klienta. Bez nich nie można byłoby zrealizować Państwa zamówienia, założyć konta ani skontaktować się z nami. To, jakie dane są gromadzone wynika z odpowiednich formularzy, do których wprowadzane są dane. Przekazane przez Państwa dane wykorzystujemy do obsługi umów i odpowiedzi na Państwa zapytania. Po wykonaniu umowy lub usunięciu Państwa konta klienta, przetwarzanie Państwa danych zostaje ograniczone, a po upływie okresów przechowywania określonych w przepisach podatkowych i handlowych dane te usuwa się, chyba że wyrażą Państwo jednoznacznie zgodę na ich dalsze przetwarzanie. Państwa konto klienta może zostać usunięte w każdym momencie. W tym celu należy wysłać wiadomość korzystając z opisanych poniżej danych kontaktowych lub z odpowiedniej funkcji na Państwa koncie klienta.
  2. Realizacji płatności i transakcji – podczas przetwarzania płatności w naszym sklepie internetowym współpracujemy z zewnętrznymi partnerami, takimi jak dostawcy usług płatniczych. Ich dane mogą Państwo poznać przed dokonaniem płatności na stronie internetowej konkretnego dostawcy. W tym zakresie obowiązuje polityka prywatności danego dostawcy usług płatniczych.
  3. Korzystania z oprogramowania online do projektowania i drukowania - Za pomocą naszego bezpłatnego oprogramowania online do projektowania i drukowania etykiet, wizytówek itp. mogą Państwo zaprojektować i wydrukować własne wizytówki (“Avery Design & Print”) Oferujemy opcję dobrowolnego bezpłatnego założenia konta. Zaletą korzystania z niego jest centralne przechowywanie wszystkich projektów na naszych serwerach. Daje to Państwu dostęp do własnych projektów w dowolnym czasie z dowolnego komputera podłączonego do Internetu. Jeśli chcieliby Państwo uzyskać pomoc przy projektowaniu, nasz dział obsługi klienta może pobrać w tym celu plik z centralnego serwera. Zastrzegamy sobie również prawo do anonimowej oceny zachowanych przez Państwa projektów w celu badania rynku, co umożliwi nam w przyszłości lepsze dostosowanie naszej oferty produktów do Państwa potrzeb.
  4. Korzystania z usługi drukarskiej „WePrint” - Przesłane dane są przetwarzane w ramach umożliwienia realizacji Twojego zamówienia. Rejestrując konto użytkownika, masz dodatkowo możliwość zapisania swoich projektów celem ponownego wykorzystania ich do kolejnych zamówień. Jeśli kiedykolwiek poprosisz nas o pomoc przy zamówieniu „WePrint”, nasz dział obsługi klienta otworzy utworzony lub przesłany projekt, aby móc zapewnić wymaganą pomoc. Zastrzegamy sobie również prawo do anonimowej oceny zapisanych projektów w celu badania rynku, abyśmy mogli jeszcze lepiej dostosować nasz przyszły asortyment do Twoich potrzeb. Służy to ochronie naszych nadrzędnych prawnie uzasadnionych interesów administratora w zakresie optymalizacji oferty.
  5. Kontaktu – Możemy przetwarzać Twoje dane osobowe zawarte w treści wiadomości przesłanej za pośrednictwem adresu e-mail lub formularza kontaktowego, w tym treści komunikacyjnie i metadane.
  6. Subskrypcji newslettera – Przetwarzamy Twoje dane osobowe w momencie zapisu do naszego newslettera lub biuletynu. W ramach subskrypcji możemy przetwarzać imię i nazwisko oraz adres e-mail.
  7. Zapewnienia bezpieczeństwa - Używamy Twoich danych osobowych do zapewnienia bezpieczeństwa strony internetowej, w tym weryfikacji zgodności z warunkami korzystania z naszej strony; w tym monitorowanie prywatnych wiadomości wysyłanych za pośrednictwem naszej prywatnej usługi przesyłania wiadomości,
  8. Zapobiegania oszustwom - Używamy Twoich danych osobowych w celu zapobiegania oszustwom i nadużyciom oraz ich wykrywania w celu ochrony bezpieczeństwa użytkowników,
  9. Personalizacji - Używamy danych osobowych w celu personalizacji naszej strony dla Ciebie,

Naszą stronę internetową można odwiedzać również bez podawania swoich danych osobowych. Przy każdym wejściu na naszą stronę internetową serwer sieciowy automatycznie zapisuje tzw. logi serwera, adres IP, datę i godzinę odwiedzin, ilość przesłanych danych oraz nazwę składającego zapytanie dostawcy usług internetowych. Wspomniane logi serwera analizuje się wyłącznie w celu zapewnienia niezakłóconego działania strony i ulepszenia naszej oferty. Służy to zabezpieczeniu naszego przeważającego uzasadnionego prawnie interesu polegającego na prawidłowym przedstawieniu naszej oferty. Wszystkie logi serwera usuwa się w terminie do dziesięciu dni od zakończenia Państwa wizyty na stronie. Jeśli używają Państwo naszego oprogramowania projektowego Design & Print Online, dane w nim utworzone usuwamy po 21 dniach.

 

NA JAKIEJ PODSTAWIE PRZETWARZAMY TWOJE DANE?

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE przetwarzamy Twoje dane:

  1. Gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego (art. 6 ust 1 lit. c RODO). Administrator przetwarza Twoje dane osobowe m.in na podstawie przepisów świadczenia usług drogą elektroniczną,
  2. Gdy przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
  3. Gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
  4. Gdy przetwarzanie niezbędne jest dla realizacji umowy, np. po zrealizowaniu zamówienia za pośrednictwem naszej strony internetowej (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

Zgoda na przetwarzanie Twoich danych osobowych jest dobrowolna. Masz prawo wycofać zgodę w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa także na zgodność z przetwarzaniem, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. 

CZY UDOSTĘPNIAMY TWOJE DANE OSOBOWE?

Twoje dane osobowe udostępniane są podmiotom zależnym od administratora. Przestrzegają oni równie wysokiego standardu dbałości o bezpieczeństwo Twoich danych osobowych. Udostępnianie odbywa się w ściśle określonych celach i w sposób opisany poniżej:

  • Udostępniamy  Twoje dane osobowe organom władzy publicznej oraz podmiotom realizującym zadania publiczne lub działających na zlecenie organów władzy publicznej, wyłącznie w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
  • Udostępniamy Twoje dane osobowe dostawcy usług hostingowych celem zabezpieczenia naszego interesu polegającego na prawidłowym przedstawieniu oferty na naszej stronie,
  • Udostępniamy Twoje dane osobowe podmiotom realizującym zadania administratora m. in. firmom kurierskim i dostawcom usług pocztowych w zakresie niezbędnym do doręczenia zamówionego towaru,
  • Udostępniamy Twoje dane osobowe wybranemu przez Ciebie dostawcy usług płatniczych, w celu realizacji płatności,
  • Udostępniamy Twoje dane osobowe w ramach obsługi newslettera realizowanej w naszym imieniu przez podmiot zewnętrzny,
  • Udostępniamy Twoje dane w celu obsługi kontaktu za pośrednictwem strony internetowej wykorzystując technologię firmy Salesforce.com Germany GmbH – czat na żywo i zgłoszenia do obsługi klienta.

 

JAK DZIAŁA NASZ NEWSLETTER?

Jeśli zapiszesz się do naszego newslettera, zgodnie z udzieloną zgodą na przetwarzanie danych osobowych, będziemy z nich korzystać, aby regularnie przesyłać do drogą elektroniczną.

Po rejestracji otrzymasz od nas wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie rejestracji w newsletterze. Dopiero po potwierdzeniu będziesz otrzymywać od nas kolejne e-maile. Wybraliśmy procedurę podwójnego potwierdzenia, ponieważ ochrona Twoich danych jest dla nas bardzo ważna Chcemy zapobiec w ten sposób zarejestrowaniu u nas Twojego adresu e-mail przez osoby trzecie.

W ramach wysyłki newslettera przechowujemy przekazane nam dane kontaktowe. Aby zapewnić najlepsze możliwe informacje i przesyłać wyłącznie dopasowane oferty produktów i usług, definiujemy i przechowujemy dane o otwarciach i kliknięciach w nasze wiadomości.

W dowolnej chwili możesz jednak zrezygnować z naszego newslettera wysyłając wiadomość o rezygnacji. Newsletter.

CZY PRZEKAZUJEMY TWOJE DANE DO PAŃSTW SPOZA EOG?

W głównej mierze podmioty przetwarzające i gromadzące dane osobowe na naszej stronie internetowej pochodzą z Polski, Niemiec i krajów Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG). Poza EOG swoją siedzibę posiada jednak kilka podmiotów:

  • Google LLC – spółka z siedzibą w USA. Nasza strona internetowa korzysta z Google Analytics 360. Narzędzie korzysta z metod umożliwiających analizę korzystania przez Ciebie z naszej strony. Zgromadzone dane przesyłane są na serwer Google LLC w sposób automatyczny. Przesyłane dane dotyczą skróconego adresu IP, który nie jest kojarzony z innymi danymi Google. Możesz w każdej chwili uniemożliwić gromadzenia danych wygenerowanych przez pliki Cookies. W tym celu zalecane jest pobranie i zainstalowanie wtyczki do przeglądarki dostępnej pod adresem: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=en. Dodatkowo korzystamy z usług Google Ads i Google Remarketing do reklamowania naszej witryny w wynikach wyszukiwania w Google oraz na stronach internetowych stron trzecich. Usługi służą dopasowaniu reklam do Twoich zainteresowań. Informacje o tym jak wyłączyć Remarketingowy plik Cookies znajdują się pod adresem: https://support.google.com/admanager/answer/2913700?hl=en.

Firma Google LLC odpowiada również za scalane na naszej stronie treści za pośrednictwem wtyczek wideo YouTube. W przypadku filmów z serwisu YouTube integrowanych na naszej stronie włącza się ustawienie rozszerzonej ochrony danych. Oznacza to, że usługa nie gromadzi, ani nie przechowuje żadnych informacji pochodzących od odwiedzających witrynę, chyba że odtwarzają oni film wideo.

  • Microsoft Corporation – spółka z siedzibą w USA. Poprzez wyszukiwarkę BING reklamujemy naszą stronę w wynikach wyszukiwania oraz na stronach internetowych stron trzecich. Tak jak w przypadku usług Google mówimy o tzw. remarketingowych plikach Cookies. Technologia Bing Ads służy gromadzeniu i przechowywaniu danych, z których tworzone są profile użytkowników przy użyciu pseudonimów. Zebrane informacje przechowywane są na serwerach firmy w USA i przechowywane maksymalnie przez 180 dni. Możesz uniemożliwić gromadzenie danych przez firmę Microsoft klikając w link: https://account.microsoft.com/privacy/ad-settings/signedout zgłaszając swój sprzeciw.

Dodatkowo oferujemy linki do naszych sieci społecznościowych. Aby poprawić ochronę Państwa danych podczas odwiedzania naszej witryny, linki te nie są w pełni zintegrowane ze stroną w postaci wtyczek i występują wyłącznie w postaci linków HTML. Ta forma integracji gwarantuje nienawiązanie połączenia z serwerami dostawcy danej sieci społecznościowej podczas wywoływania stron naszych witryn zawierających tego rodzaju linki. Po kliknięciu na jeden z przycisków otworzy się nowe okno przeglądarki, w którym wywołana zostanie strona odpowiedniego usługodawcy, na której mogą Państwo (jeśli jest to konieczne po wprowadzeniu danych logowania), np. nacisnąć przycisk Udostępnij. Cel i zakres gromadzenia danych oraz ich dalszego przetwarzania i wykorzystywania przez usługodawców na ich stronach, a także możliwości kontaktu oraz Państwa stosowne prawa i możliwość dokonania ustawień zapewniających ochronę Państwa prywatności opisano w zapewnionych przez usługodawców informacjach o ochronie danych.

 

JAK DŁUGO PRZETWARZAMY TWOJE DANE OSOBOWE?

Dane będziemy przechowywać przez okres niezbędny do realizacji powyższych celów; nie krócej niż przez okres wskazany w przepisach o archiwizacji lub innych przepisach prawa. Dokumenty elektroniczne zawierające dane osobowe zachowamy także, jeżeli:

  1. uznamy, że dane mogą mieć znaczenie dla wszelkich toczących się lub przyszłych postępowań sądowych,
  2. będą wymagać tego przepisy prawa,
  3. uznamy, że dane mogą mieć znaczenie w trakcie ustanowienia, wyegzekwowania lub obrony naszych praw.

JAKIE MASZ PRAWA WOBEC PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH?

Przetwarzanie Twoich danych osobowych wiąże się z koniecznością respektowania przysługujących Ci praw. Celem zapewnienia ich realizacji wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych oraz jego reprezentanta. Dane kontaktowe obu tych osób znajdziesz w górnej części niniejszego dokumentu. Przysługuje ci:

 

  • Prawo dostępu do Twoich danych osobowych. Skorzystanie z tego prawa umożliwia przekazanie Tobie informacji, czy przetwarzamy dane osobowe z Tobą związane, a jeżeli tak, przysługuje Ci wtedy prawo do otrzymania kopii danych osobowych. Dodatkowo pozwoli Ci również na zweryfikowanie tego, czy przetwarzamy Twoje dane zgodnie z prawem.
  • Prawo do sprostowania Twoich danych osobowych. Jeżeli zauważysz, że Twoje dane są niekompletne, nieprawdziwe lub nieaktualne masz możliwość żądania poprawienia wskazanych informacji. Pamiętaj, że realizując Twoje żądanie jesteśmy zobowiązany zweryfikować poprawność przekazanych nam nowych danych osobowych z Tobą związanych.
  • Prawo do ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych. Pamiętaj, że gdy wniesiesz sprzeciw wobec dalszego przetwarzania, musimy zweryfikować czy w dalszym ciągu mamy nadrzędne i prawnie uzasadnione podstawy do kontynuowania przetwarzania Twoich danych osobowych. Skorzystanie z tego prawa pozwala Ci zażądać ograniczenia dalszego przetwarzania Twoich danych osobowych w następujących przypadkach:
  • Gdy kwestionujesz prawidłowość swoich danych osobowych,
  • Gdy okaże się, że nasze przetwarzanie nie jest zgodne z obowiązującymi przepisami prawa,
  • Gdy Twoje dane są Ci potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  • Prawo do usunięcia Twoich danych osobowych. Mamy obowiązek niezwłocznie usunąć Twoje dane osobowe:
  • Gdy Twoje dane nie są już niezbędne do realizacji celów dla których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
  • Gdy zrealizowałeś przysługujące Ci prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
  • Gdy cofnąłeś zgodę na podstawie której przetwarzaliśmy Twoje dane osobowe,
  • Gdy przetwarzaliśmy Twoje dane niezgodnie z prawem lub jesteśmy zobowiązani do usunięcia Twoich danych osobowych w celu wywiązania się z obowiązku narzuconego przez obowiązujące przepisy prawa.

Pamiętaj, że nie zawsze jesteśmy zobowiązani usunąć Twoje dane, w szczególności gdy przetwarzanie ich jest konieczne aby wypełnić obowiązek prawny.

  • Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych jest odpowiednie wtedy, kiedy uznasz, że przetwarzanie wpływa na Twoje prawa lub wolność. Prawo do sprzeciwu możesz uzasadnić związaną z Twoją osobą szczególną sytuacją z której wynika, że przetwarzanie Twoich danych osobowych łamie Twoje prawa lub wolność. W niektórych szczególnych sytuacjach możemy wykazać, że posiadamy prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania danych osobowych, które są nadrzędne wobec Twoich praw i wolności. Głównie w przypadku zapewnienia bezpieczeństwa strony internetowej oraz przeciwdziałanie oszustwom. W wskazanych przypadkach prawo to nie łączy się z prawem do usunięcia danych.
  • Prawo do przenoszenia Twoich danych osobowych. Jeżeli chcesz otrzymać osobiście lub dostarczyć wskazanej przez Ciebie osobie trzeciej Twoje dane osobowe w powszechnym formacie nadających się do odczytu maszynowego możesz skorzystać z prawa do przeniesienia Twoich danych.
  • Prawo do wniesienia skargi. Pamiętaj także, że masz prawo wnieść skargę w związku z przetwarzaniem przez nas Twoich danych osobowych do organu nadzorczego, którym jest Federalny Komisarz ds. Ochrony Danych i Wolności Informacji (adres: Federalny Komisarz ds. Ochrony Danych i Wolności Informacji, Graurheindorfer Straße 153, 53117 Bonn, telefon: 0228/997799-0, e-mail: [email protected]). Pomimo tego że masz prawo do skargi będziemy bardzo wdzięczni, jeżeli przed wniesieniem skargi, dasz nam szansę zająć się Twoją sprawą i wątpliwościami związanymi z przetwarzaniem przez nas Twoich danych osobowych. Z tego powodu bardzo prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych.

 

JAK BEZPIECZNE SĄ INFORMACJE O MNIE?

  • Staramy się o jak najwyższy poziom bezpieczeństwa użytkowników strony internetowej, dlatego nieustannie pracujemy nad zabezpieczeniem oraz ochroną Twoich danych osobowych podczas transmisji za pomocą specjalistycznych protokołów szyfrowania oraz dedykowanego oprogramowania.
  • Na bieżąco organizujemy, utrzymujemy i aktualizujemy fizyczne, elektroniczne oaz proceduralne zabezpieczenia danych osobowych związane z pozyskiwaniem, przechowywaniem oraz ujawnieniem danych osobowych naszych użytkowników. Wdrożone zabezpieczenia dają Tobie najwyższy poziom poczucia bezpieczeństwa Twoich danych osobowych,
  • Wszystkie informacje o Tobie, które przetwarzamy, przechowujemy na odpowiednio zaszyfrowanych i zabezpieczonych serwerach. Administrator regularnie ocenia stopień bezpieczeństwa w ramach swojej sieci oraz dba o monitorowanie wewnętrznych regulacji i procedur zastosowanych po to, aby chronić dane przed wszystkimi możliwymi negatywnymi następstwami.
  • Pamiętaj, że nawet wdrożone najwyższe standardy bezpieczeństwa w oparciu o zastosowane najnowocześniejsze technologie nie dają całkowitego bezpieczeństwa Twoich danych osobowych w momencie udostępnienia informacji za pośrednictwem Internetu lub publicznie dostępnych sieci. Istnieje więc ryzyko, że dostęp do Twoich danych osobowych mogą uzyskać nieuprawnione do tego osoby trzecie.

 

WYKORZYSTYWANIE PLIKÓW COOKIES

Co to są pliki Cookies? To nic innego jak wszelkie dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które użytkownicy przechowują na swoich urządzeniach końcowych przesyłane przez różne strony internetowe. Cookies pozwalają rozpoznać Twoje urządzenie i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do Twoich indywidualnych preferencji. Cookies przeważnie zawierają:  nazwę strony internetowej z której pochodzą,

W jakim celu używamy plików Cookies? Używamy plików Cookies i innych technologii (zwanych łącznie „plikami Cookies”), aby dokonać rozpoznania Twojej przeglądarki lub urządzenia i dowiedzieć się więcej o Twoich zainteresowaniach oraz zapewnić niezbędne funkcje. W szczególności używamy Cookies w celach m.in:

  • Zapobiegania nieuczciwej działalności,
  • Poprawy bezpieczeństwa,
  • Raportowania (pozwoli nam to mierzyć i analizować wydajność naszych usług),

Jakich plików Cookies używamy? W ramach strony internetowej stosujemy dwa zasadnicze rodzaje plików Cookies: „sesyjne” tzw. session cookies oraz „stałe” tzw. persisent cookies. Sesyjne Cookies są plikami tymczasowymi, które przechowywane są na Twoim urządzeniu do czasu wyłączenia przeglądarki internetowej. Stałe Cookies są przechowywane na Twoim urządzeniu przez określony czas w parametrach plików Cookies lub do czasu ich usunięcia przez Ciebie. W ramach strony internetowej stosowane są następujące rodzaje plików Cookies:

  • Niezbędne – umożliwiają korzystanie z usług dostępnych w ramach strony internetowej np. pliki cookies uwierzytelniające - wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelnienia w ramach strony internetowej,
  • Wydajnościowe - umożliwiają zbieranie wszelkich informacji o metodzie korzystania ze strony internetowej,
  • Funkcjonalne - umożliwiają zapamiętanie wybranych przez Ciebie konfiguracji oraz personalizację Twojego interfejsu, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej, itp.,
  • Służące do zapewnienia bezpieczeństwa – wykorzystywane są do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelnienia w ramach strony internetowej,

Jakie zasady bezpieczeństwa powinien zastosować? Twoje urządzenie powinno być wyposażone w program antywirusowy z aktualną bazą definicji wirusów, aktualną i bezpieczną wersją przeglądarki internetowej i włączoną zaporą sieciową „firewall”. Zalecane jest również włączenie w przeglądarce internetowej filtrów antyphishingowych, które sprawdzają, czy strona internetowa jest autentyczna i nie służy wyłudzaniu informacji. Należy również uważać jakie załączniki otwieramy i w jakie odnośniki klikamy. Użytkownik powinien korzystać tylko z zaufanych sieci bezprzewodowych.

Czy pliki Cookies zawierają dane osobowe? Wprawdzie pliki Cookies nie zawierają oraz nie stanowią danych osobowych, jednakże niektóre informacje przechowywane w plikach Cookies np. preferencje, mogą być traktowane jako dane osobowe. Dane osobowe pozyskiwane przy użyciu plików Cookies mogą być przetwarzane, jedynie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika w sposób przedstawiony powyżej. Dane takie są szyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.

Jak zapewniamy bezpieczeństwo? Dla zachowania bezpieczeństwa przetwarzania Twoich danych osobowych używamy mechanizmów składowania i odczytu Cookies, które nie pozwalają na pobieranie żadnych poufnych informacji z Twojego Urządzenia. Przeniesienie z naszych serwerów jakichkolwiek wirusów, koni trojańskich i innych robaków na Twoje Urządzenie jest niemożliwe.

Usuwanie plików Cookies i zmiana preferencji. Uprawnienia strony internetowej do przechowywania i uzyskiwania plików Cookies wynika z wyrażonej przez Ciebie zgody. Zgoda ta wyrażona jest podczas dokonywania konfiguracji przeglądarki internetowej lub podczas wejścia na stronę internetową. Masz możliwość konfigurowania w każdej chwili i w dowolny sposób swoich ustawień oraz określenia warunków przechowywania plików Cookies. Standardowe oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczenie plików Cookies na urządzeniu końcowym. Możesz w każdej chwili samodzielnie zablokować automatyczną obsługę plików Cookies w ustawieniach przeglądarki. Poniżej dostępne są odnośniki do stron internetowych różnych przeglądarek z dokładnymi instrukcjami dotyczącymi Cookies, w tym sposoby ich usuwania:

Jeżeli wyłączysz wszystkie pliki Cookies w przeglądarce, ani my, ani osoby trzecie, nie przekażemy plików Cookies do przeglądarki. Jeżeli to zrobisz, konieczne może być ręczne dostosowanie niektórych preferencji każdorazowo odwiedzając stronę internetową, a niektóre funkcje i usługi jak np. Design & Print Online mogą nie działać.

Aby skorzystać do przysługującego Ci prawa do sprzeciwu, które przyznaje RODO konieczne jest wylogowanie się ze wszystkich urządzeń i usunięcie z nich plików Cookies. Proces aktualizacji może potrwać nawet do 48 godzin.

 

ZMIANA POLITYKI PRYWATNOŚCI

Polityka Prywatności może być przez nas zmieniana lub aktualizowana w szczególności w przypadku, gdy potrzeba lub obowiązek wprowadzenia zmian wynika ze zmiany przepisów prawa. Wszelkie istotne zmiany zostaną zamieszczone na tej stronie, a dodatkowo poinformujemy Cię o nich za pośrednictwem naszej strony internetowej.

 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Dodatkowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych, w tym odpowiedzi na pytania dotyczące całego zakresu Polityki Prywatności, otrzymasz kontaktując się z administratorem oraz inspektorem ochrony danych.