Jak wybrać odpowiednią czcionkę do swoich etykiet
Spraw by naklejka wyrażała jak najwięcej
Nie chodzi tylko o to, co mówisz, ale o to, jak to mówisz. A wybór odpowiedniej czcionki mówi wiele o Twojej marce i produktach. Dlatego stworzyliśmy poradnik ,,Jak wybrać odpowiednią czcionkę''.
Nie chodzi tylko o to, co mówisz, ale o to, jak to mówisz. A wybór odpowiedniej czcionki mówi wiele o Twojej marce i produktach. Dlatego stworzyliśmy poradnik Jak wybrać odpowiednią czcionkę .
Czcionka, którą wybierzesz dla swoich etykiet, wiele mówi o wizerunku Twojej marki. To coś, co chcesz uzyskać od samego początku. W końcu nigdy nie masz drugiej szansy na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia!
Wiemy, że wybieranie czcionek może sprawiać wrażenie niezwykle ciężkiej pracy, szczególnie jak do wyboru są tysiące różnych wariantów, jednakże dzięki naszemu poradnikowi będziesz mieć więcej pewności w dobieraniu fontów, które sprawdzą się najlepiej na etykiecie.
Jak wybrać odpowiednią czcionkę
Jaka jest osobowość Twojej marki?
Twoja etykieta to coś więcej niż tylko umieszczony na niej tekst wraz z grafiką. Styl, kolor i rozmiar czcionki tekstu stanowi niezwykle istotną rzecz w procesie tworzenia świadomości marki. Czcionka może pomóc wyrazić nastrój, stworzyć własny niepowtarzalny styl, a nawet zbudować emocjonalną więź z kupującym.
Jak wybrać odpowiednią czcionkę, która to wszystko robi? Po pierwsze, powinieneś naprawdę zrozumieć osobowość swojej marki. Czy prezentuje się ona jako zabawna, trendująca, wyrafinowana, czy może korporacyjna? Kto mógłby szukać Twojego produktu na półkach sklepowych?
Weź to wszystko pod uwagę, zanim zagłębisz się w świat czcionek. Gdy już to zrobisz, znacznie łatwiej będzie znaleźć odpowiednią czcionkę lub kombinację czcionek.
Stwórz czysty, dyskretny wygląd.
Bardzo podoba nam się to, jak połączenie czcionki skryptowej z czcionką bezszeryfową sprawia, że nazwa „Honey” na tej etykiecie wyróżnia się, a reszta informacji jest czytelna.
Prostota, elegancja i wyrafinowanie
Jeśli zdecydowałeś, że Twoja marka jest prosta i elegancka, rozważ czcionki o wąskich liniach, które mają klasyczny wygląd. Uważamy, że mogą Ci się spodobać te eleganckie czcionki, które można znaleźć w naszym bezpłatnym narzędziu do projektowania etykiet :
- Lora
- BodoniAnt
- Garamond
- Verdana
- Scada
- Scripts
- Poiret One
Naturalne, rzemieślnicze, o klimacie rustykalnym
Według badań psychologicznych odręczne czcionki pomagają klientowi oswoić się z marką. Sprawiają wrażenie przyjaznych. Oczywiście nie są one odpowiednie dla wszystkich marek lub produktów, ale być może sprawdzą się właśnie u Ciebie? Pobaw się przy tworzeniu projektu z użyciem tych odręcznych czcionek w naszym oprogramowaniu Design&Print:
- Bella Donna
- Crafty Girls
- Homemade Apple
- LuedickitalD
- Loved by the King
- Shadows into the Light
- Sue Ellen Francisco
- Waiting for the Sunrise
Nowoczesne i odważne
Współcześnie dominuje prostota, ponieważ często przemawia ona do większych grup odbiorców. Dlatego polecamy wypróbować czcionki bardziej kanciaste i o jednolitej strukturze. Tego typu czcionki znajdziesz w naszym programie do projektowania i drukowania etykiet:
- Raleway
- Gills San
- Bernhard Fashion
- InLove
- Poiret One
- Scada
- Endurance Pro
- Julius Sans One
Szybkie wskazówki dotyczące wyboru czcionki
Zanim wybierzesz odpowiednią czcionkę, oto kilka rzeczy, o których należy pamiętać:
- Poznaj swoich odbiorców. Dowiedz się co oraz jak zakomunikować klientowi, a następnie wybierz czcionki, które będą najbardziej pasować do Twojego przekazu.
- Starannie dobieraj czcionki - połącz skryptowe lub graficzne z prostszymi, aby nie konkurowały ze sobą wizualnie.
- Spraw, by każdy napis był czytelny. Nie chcesz przecież, aby ludzie błędnie wymawiali nazwę Twojej marki, ponieważ T wygląda jak Y na wybranej czcionce skryptowej.
- Przestrzegaj przepisów. Upewnij się, że czcionka jest ogólnodostępna lub wykupiona i spełnia normy prawne dla Twojego produktu.
- Bądź kreatywny. Nie bój się wypróbowywać różnych czcionek z obrazami i grafikami. Sprawdź, które połączenia będą wyglądać najlepiej.
Zwróć uwagę na hierarchię informacji.
Użycie zarówno czcionek skryptowych, jak i graficznych pomaga przebić się przez markę i nazwę wina. Proste czcionki wyraźnie wyświetlają kluczowe informacje
Jakie komunikaty przekazują różne rodzaje czcionek?
Czcionki są bardzo zauważalnym elementem i w podprogowy sposób mogą wiele powiedzieć o firmie, marce lub produkcie. Pierwszym krokiem powinno być zastanowienie się, co będzie pasować do Twojego produktu lub marki, a co spodoba się Twojej grupie docelowej:
Czcionki szeryfowe - wyróżniają je małe, ozdobne linie na końcówkach. Dają klasyczny, tradycyjny, ekskluzywny, szanowany, autorytatywny, literacki i ciepły wygląd, np. Times New Roman, Garamond.
Czcionki bezszeryfowe - na ogół prostsze i bardziej czytelne, zwłaszcza gdy teksty są zamieszczone drobnym drukiem. Te schludne i nowoczesne czcionki oznaczają innowacyjność, neutralność, rzetelność i profesjonalizm, np. Arial, Helvetica Neue.
Czcionki skryptowe - używane głównie aby uzyskać wygląd pisma ręcznego lub efekt eleganckiej kaligrafii. Te czcionki często nadają naturalnego, rustykalnego lub kobiecego charakteru.
Czcionki graficzne – dzięki fantazyjnym i zabawnym projektom czcionki te mogą przywoływać skojarzenia z jakąś epoką, motywem lub klimatem. Powinny być one używane ostrożnie i z wyczuciem.
Powyższe dwa typy czcionek najlepiej sprawdzają się w nagłówkach lub krótkich wiadomościach. Należy ich unikać w przypadku długich akapitów lub rozszerzonego tekstu: Jeśli już zdecydowałeś się na czcionkę dla swojego logo, powinieneś pamiętać o tym, by mieć możliwość bezpiecznego umieszczania go nagłówkach, wiadomościach, postach itd.
Oprogramowanie Avery Design&Print
Twórz profesjonalne, spersonalizowane etykiety w kilka minut!
Jeśli dzięki powyższym poradom udało się Tobie znaleźć odpowiednią czcionkę, to czas dodać ją do swojego projektu etykiety. W tym celu zachęcamy do korzystania z naszego darmowego narzędzia do tworzenia etykiet Avery Design&Print.
Stworzysz w nim m.in. naklejki na produkty, etykiety adresowe, wysyłkowe, do inwentaryzacji i oznaczania, a nawet wizytówki oraz identyfikatory.
Design&Print Online pozwala projektować, edytować i drukować tak, jak lubisz – prosto, szybko oraz bezpośrednio w przeglądarce, czyli bez konieczności instalowania zewnętrznych programów. Projekty można zapisać w chmurze, na koncie Avery, bez pobierania programu na komputer. Dzięki temu masz do nich dostęp w dowolnym czasie – na komputerze, tablecie lub telefonie komórkowym.
Przejdź do oprogramowania